1
Tälja till vandrande pinne?
Postat av lillbjorla den 25 September 2012, 19:21
15 kommentarer · 682 träffar
Jag har haft en vandrande pinne vid namn Mengele nu i snart ett halvår. Jag älskar honom verkligen så jag har skämt bort honom med rätt så mycket mat vilket har lett till att han har växt till sig ordentligt, speciellt nu på senaste (för tillfället har han storleken av en salt pinne ungefär). Hur som helst så börjar jag bli lite orolig över hans BMI då han också på senaste bara suttit still och ätit på sitt blad. Enligt en polare så ska man inte ta bort maten från dem heller då de kan bli riktigt deprimerade och till och med aggressiva. Min polare sa i alla fall att det enklaste sättet att få dem mindre är genom att bara tälja till dem. Man kan tydligen tälja bort lite onödigt trä längst bak på den och det gör ingen skillnad ändå och eftersom att de är gjorda av trä så gör det inte ont heller.
Jag tänkte bara fråga här om det är någon som också har en vandrande pinne och kanske kan säga exakt hur man ska tälja?
Jag tänkte bara fråga här om det är någon som också har en vandrande pinne och kanske kan säga exakt hur man ska tälja?