Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mina polare lurade mig med en dejt.

Postat av balkvinst den 25 September 2012, 17:53
11 kommentarer · 377 träffar
Hej fb,

Mina arbetskamrater hade fixat en blinddejt till mig, jag är emot dejting då jag bara är 20 år och anser att dejting är för 25+

Jag och mina arbetskamrater hade i fredags planerat att dra ut och ta några öl på en restaurang i Stockholm, vi hade inte panerat någon utgång så jag satte på mig vanliga svarta jeans, vanlig uringad svart t-shirt och ett par fula bruna sneakers, stog ett bra tag i spegeln och var väldigt fundersam över vad jag hade på mig, såg ut som någon 80-tals wannabe John travolta, men stog så länge att jag till slut tyckte det blev snyggt. Skickar iväg ett SMS till (låt oss kalla han Putte) och frågade han han skulle ha på dig, får svaret: Blir nog något rött ;) Ett jävligt konstigt svar tyckte jag men brydde mig inte, han brukar inte direkt gå ut med rött och han brukar fan inte skriva smilegubbar i SMS.

Något jag inte visste vid den här tiden var att mina polare hade gjort en setup, och det skulle inte bli några vanliga öl utan dom hade planerat en dejt med en tjej som jag inte alls var intresserad av. (visste vem hon var)

Jag SMSAR Putte igen och säger att jag är där om ca 5 minuter, när jag anlänt till platsen ställer jag mig utanför restaurangen och tar en cigg, bussen stannar precis utanför. Får ett svar när jag står och röker med texten: Jag sitter längst inne till vänster, vid fontänen. Jag röker upp ciggen lite snabbt, och innan jag går in till dom så beställer jag sex styckna fireball shots, något som jag alltid brukar göra när vi 3 är ute.

Går mot bordet men ingen sitter där, jag ställer ner shottsen och SMSar Putte.

Jag: Vart är du? Är här, ni är fan inte vid bordet
Putte: Men gud ta det lugnt, kommer snart, var på toa ;)

Tänkte inte mer på det utan satte mig ner och väntade.
Det tar ca 5 minuter, sen kommer en tjej fram och säger:
"Hej, (Karin), vi har träffats förr, har aldrig gjort något sånt här och vi har ju träffats innan så man kan ju inte direkt kalla det här för blinddejt"

Min första tanke va: Vad säger människan? Är hon invalid eller?

Precis när jag ska öppna munnen och fråga vad exakt hon menar säger hon:

Åh, ser att du laddat upp med 3 shotts var, här är vi inte blyga (något i den stilen)

Så jag frågar: Vad exakt menar du nu? Vad gör du här?

Karin: Vi hade ju bestämt dejt, vi har ju t.om haft en sms konversation nu. Vad snackar du om?

Jag smsar Putte fort som fan och frågar, vad fan är det som pågår?

Exakt i samma stund får Karin ett sms och kollar upp på mig och frågar: Du är allt lustig (skratt)

Då hade alltså Putte på fredagen vid lunch, tagit min mobil, raderats hans nummer, satt in Karins nummer och namnsatt det till Putte, så jag hade smsat med Karin hela tiden.

Då började jag fatta smått vad som pågick och fattade att det var en setup.

Hon fattade fortfarande inte att det hela var en setup, och att jag inte alls ville gå på någon jävla dejt med henne.

Så jag accepterade läget, vi beställde in mer dryck, mat, snackade om allt möjligt, ja det var riktigt trevligt faktiskt.

Sen lägger jag en fet brakare och brandkåren kommer, polisen tar tag i mig och kedjar fast mig i väggen med spik och nål och frågar om jag har något vasst på mig, jag ba Tjäna.
Karin får panik och springer i cirklar, SAMTIDIGT som hon grinar i fontänen. Vaktmästaren på min förra skola kommer dit och frågar om allt är som det ska.
Och jag lovar, det var så sjuk situation, t.om fisken som jag hade på talriken började dansa gagnam style och allt flippade.
Alla försvann sen och jag skulle betala, tror ni inte att jag glömt plånboken hemma? Nej det hade jag inte så jag betalade.

Stack hem och raderade Karins nummer, satte in Puttes nummer och och smsade Putte, vet du nyss vad som hände? Jag har sjukaste att berätta dig om dejten, ring mig NU.

Han ringer mig snart, update kommer då.
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..