Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Pulsklocka - Bränna fett

Postat av FS_Shark den 16 September 2012, 20:24
16 kommentarer · 474 träffar
Hej,

Jag har efter två års vila äntligen kommit igång med träningen. Har kommit in på en ny bana i mitt liv just nu. Jag försöker dagligen att äta rätt, sova rätt och träna rätt. Tycker att det är roligt!

Anledningen till att jag tränar är för att jag vill bränna fett.

Jag har dock en fråga;

Jag funderar på att köpa en pulsklocka, RCX5.

Tror ni att jag kommer att kunna maximera min fettförbränning om jag köper en pulsklocka och använder mig av den dagligen för att ligga på rätt pulszone?

Jag har läst lite olika trådar där dom har skrivit att om man kör lågintensiv träning på tom mage tidigt på morgonen så har man till procentuellt sett högst fettförbränning, under själva träningspasset. Medans om man istället tränar högintensiv träning för att förbättra konditionen så bränner man fortfarande kalorier, men för att kroppen ska orka hålla ett högre tempo så hittar den energi från protein och kolhydrater istället för att ta det ifrån fett?

Vad är bäst? Att hålla ett högt tempo, eller räcker det med powerwalk? Och behöver jag en RCX5 eller finns det någon annan billigare pulsklocka som skulle duga för mig?

Tack på förhand till er som orkar hjälpa till.
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..