Senare grappar
Hur lång tid tar det för kroppen att bli beroende av cigaretter om man bara feströker? Sänker väl kanske 1-5 stycken en fredagskväll, men vill inte bli beroende.
Det bästa hade ju egentligen vara att inte röka (0 shit?), men visst är det trevligt att tända en jävel när man sitter och tjötar med grapparna?
Du blir antagligen inte mer sugen på cigg vardagligen om du röker 1-5 på en kväll mer ett paket på en fest.
Börja inte röka, inte värt pengarna, tro mig.
Jag känner verkligen inget röksug som nykter och jag har inte lagt ett öre på nikotin i mina dagar.
Hoppas du förstår vad jag menar ;)
Själv snusar man lite då och då (ganska ofta ändå) och inte fan har jag blivit beroende av varken tobak eller snus? Slutar när jag vill osv...
Snusade inte på typ 3 år tills nu när jag "blev sugen" igen!
Har jag hört iaf!
Jo fast sen får du räkna med all vana du vänjer kroppen vid. Du tar en cigg vid jämna tidpunkter varje dag och gör det till en enorm vana som du samtidigt får dig ett rus vid varje gång.
Man blir beroende väldigt snabbt, gör cigaretter kriminellt ty.
Skrivet med min iPhone
Tror jag hörde en gång på discovery channel att det ska ta upp till ca 10-12 veckor av rökande innan man blir beroende. Kan ha fel :)
Han skriver i sin text att han inte är beroende men sen skriver han att han känner suget på en cigg efter maten.
Ett beroende är ett sug på något, tex om man känner suget för godis då är man beroende. Kan också vara att man känner suget på god en köttbit, det är också ett beroende!
Så kalla mig ALDRIG idiot igen när du inte ens vet vad du snackar om ditt äckel.
Om jag nu skulle bli sugen på en bit choklad, betyder det att jag är beroende av det? Ett "beroende" är nånting som en människa inte normalt sätt är beroende av. Om man är beroende, ja av t.ex. choklad, då är man psykiskt sjuk. Kroppen mår inte bra utan chokladen.
Så kalla mig "ALDRIG" äckel igen.
Själv skulle jag aldrig röka i nyktert tillstånd men röker väl då och då på fest... Inget jag är stolt över och är så långt ifrån beroende man kan vara antar jag men det händer! (Får av folk alltså)!
Godnatt!
Nu är det så att han har ett sug efter en cigg efter maten, det är ett beroende!!
Inte utav någon jävla chokladbit?
Fattar du trögt eller?
VEM ÄR TRÖG HÄR?
ATT HA KVAR LUSTEN EFTER EN CIGG SOM TEX EFTER MATEN ÄR ETT PSYKISKT BEROENDE!
VET INTE VARFÖR DU BLANDADE IN CHOKLAD I ALLT!
HÖRT TALAS OM "SOCKERBEROENDE" INNAN?
Känner absolut inget sug när jag är nykter, men när jag väl börjar med min första öl känner jag genast sug och tar gärna flera cigg under kvällen.
Glömde säga att jag kan vara utan cigg när jag inte festar.
Nu blev du jävligt tyst förresten? Slut på dåliga argument som inte stämmer eller?
Hoppas du lär dig!
De som är beroende mår psykiskt dåligt, inte så att de behöver hjälp men att man känner suget.
Du fattar varken vad jag skriver eller vad du själv skriver för du är långt ute på banan.. Ge dig, orkar inte med folk som skriver en massa frågor som inte har något med saken att göra!
Skrivet med min Android-mobil
Ännu en gång, hört talas om sockerberoende?
Det är inte själva godiset som gör dig beroende, det är sockret som finns i godis.
Nuförtiden fattar jag inte ens hur jag kunde feströka. Växte väl upp och såg hur jävla onödigt det är att röka. Det är dyrt, man luktar skit, det smakar skit, man förstör sin hälsa och förkortar sitt liv. Man har en jävla pappbit i munnen som smakar rök och som gör ovanstående med ens liv, skäms fan över den perioden jag höll på.
Patetiskt.
Snälla, sluta LEK dum eller så är du bara sjukt korkad.
VAD DU ÄN SKRIVER SÅ KOMMER DU INTE HA RÄTT, SNÄLLA FATTA! BLIR JU IRRITERAD PÅ DIG!
Orkar inte ta upp fakta nu för jag har inte sovit ett skit på 2 dygn..
Detta händer inte om man bara är sugen på en bit godis, varför så arg?
sex viktiga kriterier som ska uppfyllas för att ett beteendemönster ska betecknas som ett beroende.
Upptagenhet. Personen är helt upptagen av aktiviteten i fråga. Det mest av ens vakna tid går åt till att fundera över aktiveteten, när det gäller droger till exempel kan mycket handla om att få tag i dem.
Sinnesförändring. Aktiviteten innebär en genväg till att må bättre på kort sikt.
Toleransökning. Att en hela tiden behöver mer av den substans som en använder, eller den aktivitet man håller på med. När det gäller spelberoende kan det handla om att en behöver spela om mer och mer pengar för att uppnå samma kick.
Abstinenssymtom. Kroppen vänjer sig vid substansen eller beteendet, och då en slutar upplever en jobbiga fysiska och psykiska symtom. Dessa effekter är särskilt obehagliga vid beroende av till exempel alkohol eller heroin.
Konflikter. Den beroende hamnar ofta i konflikter med sin omgivning. det talas också om inre konflikter, som att bryta mot ett löfte som en har givit sig själv.
Återfall. De flesta som är beroende av något försöker någon gång sluta. Återfall är mycket vanliga, och leder ofta till att samma nivå av missbruk återupptas.
_________________ ______________________________ _____
Att vara sugen på något betyder inte att man är beroende av det, utan snarare att man är sugen på något. Om att vara sugen på något var samma sak som att vara beroende hade ordet "sugen" inte funnits och istället hetat "beroende".
Här kan du få lite synonymer på ordet "sugen" eftersom du inte riktigt förstår ordets innebörd : hungrig, svulten; lysten, begiven, längtande, mycket intresserad.
Tack för mig, och shack matt.
EDIT: #46 om du inte sovit på 2 dygn måste du ju vara VAKENBEROENDE ehahEHNAIEHIAJEOKHPLÅAehaehfuc kyou
edit: lås tråd tyy
SÄGER JU DET! DU VET INTE ENS VAD JAG SNACKAR OM HAHAHAHAHAHHAAHAH! TYST NU, FÖR DU HAR MISSUPPFATTAT MIG HELT..
#49 aa fast ne
Till vilken nytta röker man? Det ger ju inte ens nån effekt på nått... Och alla som säger att man får nikotinkick och som säger att det är en ''billig fylla'' måste ju vara väldigt mesiga.
festvåldta
festinjiceraheroin
festkörafull
är ju bara på fest så ;P;P;P,pP;,Pp;,P
Att jag snusar kan dock ha med saken att göra. Kan inte direkt prata om nikotinsuget i sig.
Har du svårt för att läsa eller skulle du bara göra dig lustig?
Läs lite på internet först.
Han har ett beroende från ciggen att ta den efter maten, förmodligen för han gjorde det väldigt ofta när han väl rökte.
Det är ett beroende och du är helt ute på banan lilla 12 åring :)
Men nej, du blir inte fysiskt beroende förrän du rökt varje dag i 3-4 månader.
Speciellt när man är nere, dvs arg eller ledsen. Då är jag som mest sugen.
Med till och från menar jag att jag har rökt typ ett pack varje fest, kanske ett i månaden. + Några i skolan, man får av kompisar etc
Menmen, man kan se det på olika sätt.. Så jag ger mig, bara löjligt att diskutera vart gränsen går som beroende haha.
Jo det är det du försökt att sagt
SKITSAMMA, ORKAR INTE FÖRKLARA VARJE GÅNG MED TANKE PÅ ATT NI ÄR RÄTT SÅ TRÖGA
Jag vet inte hur MÅNGA gånger jag har skrivit detta men DU har inte fattat vad jag menade!
Vill bara slå in någons pannben just nu, ditt är på prioritet 1.