Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Får polisen göra så?

Postat av Empmeister den 13 September 2012, 17:37
49 kommentarer · 353 träffar
Tjena på er.

Kom att tänka på en sak som hände i fredagskväll runt kl 23.

Jag hade precis följt polarn en bit hem efter att vi varit hos mig och softat/ kollat film. På vägen tillbaka hem kom en polisbil körandes bakom och stannade bredvid mig. Ut klev två män i ca 30-års åldern och bad om att se ID-kort.

Jag hade inte legget på mig så de ville veta mitt person-nummer istället, vilket de fick. Medans den ene skrev upp siffrorna och sa dom i radion ställde den andre frågor, t.ex ''vad har du gjort ikväll?'', ''vad var det för film?'', ''studerar du?'' etc (han var ganska trevlig).

Efter att jag pratat med honom i kanske 4-5 minuter kommer mannen som fick personnumret och sa ''det ser bra ut''. Vad skönt då svarade jag, sen tog vi avsked och jag begav mig hemåt.

Kan de göra så? Jag varken vinglade eller någonting när de fick syn på mig. Det var ju rätt kallt ute så jag hade en luva över huvudet (det kanske var därför, haha).

Har ni själva blivit stoppade så där?

//
Föregående tråd
Nästa tråd

49 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 49 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..