Hejsan!
Jag är en kille på 16 år som har tränat på gym snart i 10 månader. Där tränar jag styrka och cardio!
Det blir 6 pass i veckan, där ett pass ser ut såhär: 15min spinning-~75min styrka-30min spinning!
Jag tränar från Söndag till Fredag
Nu har jag gett lite bakgrundsfakta men nu till trådens huvudämne nämnligen kosten! Jag kommer att beskriva vad jag jag äter under dagarna och jag skulle vilja be er här på fragbite att komma med lite kritik och tips på hur jag skulle kunna förbättra det!
Mat Mån,Tis,Ons,Tors,Fre:
Frukost: 1dl hälsomüsli, 0.4% naturell laktosfri yoghurt, 1tsk linfrö, russin och kanel + en kopp kaffe
Skollunch: Blir antligen sallad med ett något proteintilläg t.e.x kycklingfilé eller så blir det en skål med 3% fett fil med kanel
Efter träning: 1 nektarin
Middag: Alltid något slag av GI-mat!
Mat Lör (vilodag):
Frukost: 2dl hälsomüsli, 0.4% naturell laktosfri yoghurt, 1tsk linfrö, russin och kanel + en kopp kaffe
Lunch: Havregrynsgröt, 1tsk linfrö och kanel. Ibland även en nektarin
Middag: Alltid något slag av GI-mat
Mat Sön:
Frukost: 1dl hälsomüsli, 0.4% naturell laktosfri yoghurt, 1tsk linfrö, russin och kanel + en kopp kaffe
Efter träning: 1 nektarin
Lunch: Havregrynsgröt, 1tsk linfrö och kanel
Middag: Alltid något slag av GI-mat
Äter inte godis eller något liknande. Ingen läsk eller sånt heller. Inga onödiga kalorier/fetter helt enkelt!
--------------------------- ------------------------------ ----------------------
Info om mig själv: 16år, ~178cm lång och väger ~54.5kg.
Somsagt kom gärna med tips/kritik på hur jag kan förbättra min matkost!
Tack för mig!