Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Säga upp sig efter första veckan? [Jobb]

Postat av dr4g0nzl4y3r_98 den 11 September 2012, 19:23
23 kommentarer · 13 546 träffar
Tjenare Fragbite. Nu är det så att jag har hamnat i en rätt frustrerande och ångestfylld situation.

I arbetslöshetens desperata tider (har gått ut gymnasiet) så sökte jag i princip allt jag var kvalificerad till. Efter ett par månader fick jag ett samtal från ett företag.

Det här jobbet innebär att man ska ringa runt till olika personer och genomföra marknadsundersökningar, dvs. intervjua folk på företag. Detta lät inte så jobbigt, då jag var desperat efter ett jobb.

Jag gick på intervjun och fick jobbet, som jag började på i måndags. Jag kände dock redan när jag satte mig ned att det här verkligen inte var något för mig. Det jag gör, är alltså att sitta på en stol och ringa runt människor som prompt inte vill ställa upp på intervjuer.

Fysiskt sett så är det inte så jobbigt (uppenbarligen), men det är riktigt segt psykiskt sett. Jag har nu insett att jag vill säga upp mig från detta jobb då jag absolut inte är rätt person för det här.

Problemet är att det är ett väldigt litet företag, ungefär 18 personer, vilket gör det hela rätt jobbigt då jag nyss blivit anställd. Jag skrev även på ett anställningsavtal i måndags som förnyas varannan vecka. Plus att det känns jävligt svinigt att säga upp sig redan efter första veckan, men jag känner redan nu att det endast handlar om hur många dagar till jag klarar av innan jag får psykbryt.

Hur ska jag gå tillväga nu? Ska jag försöka hålla ut tills anställningsavtalet går ut och sedan säga upp mig, eller kan jag säga upp mig redan nu? Ska jag säga till min chef att jag vill säga upp mig, men är villig att arbeta veckan ut, eller ska jag vänta tills veckan är över och sedan säga till?

Tips är alltid välkomna. Är det någon fråga jag har missat så är det bara att fråga på!
Föregående tråd
Nästa tråd

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..