Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Följ instruktioner

Postat av Låst konto 235086 den 8 September 2012, 12:02
2 kommentarer · 221 träffar
Jag utvecklas just nu som människa och har en inre monolog. Jag kommer skriva ner tankar jag kommer på för att skriva av mig.

Det är viktigt att beskriva detaljer. Om jag t.ex. skriver:

"En snorunge på hamsterpaj som såg ut som en mupp" - uppfattar folk ord, t.ex. "snorunge", "hamsterpaj" och "mupp". Jag ser t.ex. först en bild av min typiska snorunge, person som hänger på hamsterpaj (vissa kanske t.om. ser en "hamsterpaj") och en bild av kakmonstret i mupparna.

Skriver jag istället:

"En rödhårig kille i 15års-åldern på hamserpaj.se såg väldigt ensam ut. Det märktes på hans sätt att klä sig. Hans hår var urslitet, urfärgat och såg flottigt ut. Såg väldigt ful ut, och var väldigt röd om kinderna på ett groteskt sätt." blir det en annan sak. Jag får en mer detaljerad syn och innebörden blir intressantare och lättare att förstå.

Hur som helst, nu spinner jag vidare.

Personen hade en flagga som "mobbad", flaggor är information man fyller i om sig själv. Personen hade dessutom flaggor som "socialdemokrat, miljöpartist, pride, punkare," och fler som tyder på utstötthet (som jag kopplar det till).

Jag frågade om personen var mobbad, nej sa den. Personen frågade varför jag undrade. Jag sa att det stod på hans profil. Då började han skriva på engelska. Jag frågade om han trodde att jag var dum. Han gick från stor bokstav i början av meningar och började för första gången skriva sig av punkter, något som jag uppfattar som besvärat. Från kaxig till rädd, han kände sig påkommen. Då har han inte lärt sig att lögner inte fungerar.

Fortsättning följer, kommentera gärna om det ser, låter eller känns bra när du känner en liknelse i det här.

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..