Senast idag på motorvägen när det var rätt mycket trafik låg jag i vänsterfilen på motorvägen i ca 120 km/h och kunde inte köra snabbare för att jag hade bilar framför mig. Högerfilen var också väldigt tät.
Då kommer att praktarsle och ligger 1 meter bakom mig och blinkar med helljusen. Vad fan vill idioten att jag ska göra? Köra in i framförvarande bilar? Eller preja någon i högerfilen? Jag vill ju såklart också komma fram snabbare men det går ju liksom inte när man har bilar framför sig.
Killen i bilen blir allt mer förbannad och jag ser hur han försöker siksacka mellan filerna utan framgång. Han börjar tuta och blinka allt mer intensivt med helljusen. Jag ser i backspegeln att han är ensam i bilen och alltså ingen nödsituation där en födande kvinna/sjukt barn övrigt skadad människa är i nöd.
Jag börjar bli riktigt förbannad och håller inne spolaren på rutan så han får stänk på sig som en signal att han ska hålla avståndet. Fortfarande ingen framgång och han verkar bara bli argare, han sitter nu och tutar/blinkar med helljus och slår på ratten. Jag sänker sakta farten och tänker för mig själv att jag ska fan lära honom lite hyffs för att sedan gasa på och öka avståndet mellan oss men nej det hjälpte inte, han ligger fortfarande 1 meter i röven på mig.
Nåväl jag orkar inte bry mig och kör av på avfarten jag skulle av på och stannar för att tanka på en mack. Idioten följer då efter mig och verkligen slänger upp dörren och springer fram till mig när vi har stannat.
Han säger att jag "jävlats" med honom och skriker och är allmänt aggressiv. Jag tycker det är en väldigt obehaglig situation och säger att jag inte tänker stå här och lyssna på någon som skriker förolämpningar åt mig. Vänder mig om och går in på macken, då drar den jävlen till mig i axeln och säger att jag inte ska gå någonstans förrens detta är upprätt.
Jag hinner inte ens reagera innan jag slår till han med full kraft rakt på näsan. Han börjar blöda och börjar skrika om misshandel och skit. Folk börjar bli nyfikna och kollar vad som händer, polisen tillkallas och vi får gå in i bilen och prata.
Den här lite mer underbegåvade personen var alltså en biltjuv som körde en stulen bil, jag berättade allt som hände för polisen och de tyckte att jag agerade rätt samt att jag endast försvarat mig själv då jag var i ett hotat läge hade jag rätte till att försvara mig.
Bultjuven anmälde mig för misshandel och jag undrar helt enkelt om någon åklagare kan tänka sig ta upp detta fallet? Jag borde ju rimligtvis inte bli dömd då personen angrep mig fysiskt först?
Skrivet med min Android-mobil
vad händer om man har 2 st 19 åringar i bilen? äre dödsdom hos tullen?
Men ifall du är över 20 och tar in för mycket så tar dem det eller så får du betala det dubbla typ.
Och dem brukar inte kolla så mycket, ibland är det ingen tull alls.
Bara dem sitter i "husen" och kollar passen.
;edit är det bättre att ta färjan eller bron till danmark?
Det beror på vad för dag det är.
När jag och polare åker dit, brukar vi ha en bil framför oss som kör och ser ifall tullen är där.
Ifall den inte är så äre bara att köra :D