Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Utbildningsval(Elteknik vs Teleteknik)

Postat av Traskken den 5 September 2012, 13:36
5 kommentarer · 306 träffar
Efter dålig respons på Flashback provar jag Fragbite.

Står vid ett vägval mellan att antingen gå en utbildning som Eltekniker/Signaltekniker.
dra kontaktledningar bygga transformator stationer,koppla in växlar etc på järnvägen.

Eller att plugga som Teletekniker inom stamnäten/accessnät,klättra i stolpar/master laga telekablar,blåsa fiber etc.

Pluggade Elprogrammet med inrikning Elteknik på Gymnasiet ett val som jag inte ångrar men kom ut i helt fel tid då att få lärlingsplats nu har varit riktigt svårt även med kontakter och jobbat varenda lov.

Båda utbildningarna är genom arbetsförmedlingen och är på ungefär 5 månader vardera. Jag har ingen erfarenhet av någon av dom olika yrkerna och skulle vilja ha lite åsikter om dom, både för och nackdelar,löner och allt annat relevant ni kan komma på.
Om det är någon som jobbar som något av yrkerna/närliggande får ni gärna berätta om hur en vanlig dag ser ut.

MVH
Traskken
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..