Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Får inte spela våldspel längre.

Postat av Anonyx den 2 September 2012, 21:46
37 kommentarer · 314 träffar
Hejsan, om ni bara vill veta den faktiska frågan här så scrolla bara ner till fråga 2, tack.

Här har vi anlednignen.

Tjena, är en kille på 15 år och min familj har varit kristen sedan nårra år tillbaka nu och det senaste året har min pappa blivit riktigt sträng. Själv är jag ateist dock, men det vet inte dem.

I alla fall, min far har aldrig tyckt om mitt spelande, han har alltid sagt att det är meningslöst och dåligt, men han har ändå tillåtit mig att spela. Förutom för ungefär 1½ år sen så förbjöd han mig spela alla sorts våldspel (alla våldspel, WoW också), det drar till sig onda andar och demoner. Men efter mycket bråk så lät han mig spela ändå, men han klagar alltid för att jag spelar, och t.ex när jag stack till DH i somras va han fan inte glad. Min mamma är också troende men hon tror inte att jag kallar till mig demoner, hon är lite mer cool liksom.

Tänker aldrig sluta spela så länge jag tycker det är kul, jag är en gamer med dyr utrustning som jag har jobbat ihop själv. Alla mina kompisar är gamers och vi har riktigt kul tillsammans. Gaming är en del av mitt liv, är inte beroende eller så, har tagit vecko-pauser ibland utan problem. Det går bra i skolan, jag är en lugn person, aldrig slått nån, dricker inte, röker inte, snusar inte, knullar inte (not yet atleast), är inte ful i mun, har ett bra socialt liv o allt. Så det finns inga normala motiv för att förbjuda mig att spela.

Men så idag kom bomben...
Vakna, gick upp, stack ner till vardagsrummet och morsade på pappa som satt o kolla på TV. Då röt han till.
"Du ska sluta spela dem där förbannade spelen, fattar du det, gud har sagt till mig att jag måste stoppa dig, det är min plikt!!"

Då började vi bråka på hög decibel ett bra tag. Och han står fast vid sitt beslut. "Jag får inte spela spel som innehåller något som helst våld". Hoppas dock att jag kan tämja lite på det hela.

>>>>>>> ;FRÅGA 1

"korv is great"

25 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

37 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 37 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..