Vad skulle ni göra utan utbildning?
Började tänka här om dagen på vad jag skulle göra för att bli framgångsrik och tjäna pengar utan utbildning. Alltså att jag inte skulle gå ens gymnasiet. Jag skulle nog startat ett företag och lärt mig programmera eller något liknande :) Så tänkte höra
med er:
Hur skulle ni gjort för att bli framgångsrika utan utbildning?
Men jag hålller med, det är ett bra spel. Men jag tycker personligen att spelet är skittråkigt. Och när det kommer till esport, det går fan inte att titta på det.....
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min Android-mobil
#10 ("legendofdeath"..du är säkert jättegammal) plz har spelat runt 15 sega lol games och jag märkte direkt hur enkelt det var. Mitt andra game höll jag mid och dödade en snubbe upprepade ggr som tydligen var ganska duktig som kallar sig för ocelote.
1. En vanlig attack
2. En heal eller starkare attack
3. En CC eller liknande
4. En AoE oftast
5. En escape ability eller movement.
6. Ulti :D
Du siktar med musen och springer på wasd. Du ser spelet i 3:e personsvy. Du har HP och ability power. Ability power är ju mer du attackerar / healar desto mer får du och när du får 100 % kan du lägga din ulti, eller vid 40 % EX-abillites som är lite starkare än vanliga attacker. I mitten spawnas det en buff som ger dig 50 % ability power.
#23 de ändrade mm systemet för nån vecka sedan, nu går det mycket snabbt, speciellt i 2s men funkar även i,3s
Skrivet med min Android-mobil
BLC är roligt de första gångerna och för lätt. Man tröttnar snabbt dessvärre.
Har 40-2 total i 2s med en polare.
Jag slutade just för att det tar sån himla tid att köpa en ny gubbe. När de sänker pointsen som krävs för att köpa en hero så kanske jag börjar igen.
Och sen att du säger att LoL inte är skillkrävande? Om det inte är skillkrävande, varför är inte pro på det då? Säg inte nu att det är för att du inte tycker det är kul?
Tröttnade som fan på spelet i början, då man som noob blev totalt ägd av andra, men gav det sedan en chans när man blev allt bättre o bättre och det blev roligare.
#28 Medallions och traits är nytt shit som jag inte orkade ta upp men men...
För er som undrar:
Medallions är ungefär som trinkets i wow. Du kan få en sköld som absorberar X-skada under Y-tid. En fet AoE. Sen finns det passiva som ger dig olika buffar. T.ex. mer skada när du slår någon i ryggen, kortare fear/silence på dig och efter killing blow mer skada. Sen finns det humoristiska/troll medallions.
Traits är en sorts specc. Där du förbättrar din karaktär. Mer mana, snabbare attacker , mer dmg och heal mm. Går ifrån tier 1-9 (?) där 9 är bäst och oftast en ability som triggar igång automatiskt. "Om du går under 20 % HP gör du X mer skada". Typ :D
Du kan inte jämföra att ha spelat 15 games med att spela på toppen.
Klart att man inte möter bra folk på lvl 1?
Samma som att folk som börjar spela blc är dåliga i början.
Klart de inte är bra på lvl 1?
Varför skulle motståndet på lvl 1 LoL vara bra?
För att det inte är? Precis.
Ska man säga att ett spel är enkelt osv så ska man ha varit bäst på det först innan man yttrar sig.
Folk som spelar normals, skirmish, publics är för dåliga för ranked, rated och turneringar osv.
Kid plz alla spel är enkel när man är så dålig som du och spelar i nybörjarstadiet, ditt arguemnt är som en 15 åring. Allt är relativt, det finns dåligt folk på allt och på alla spel som är enkla så är det skillen som räknas.
LoL principen är simpel, ja. Men hur kan någon vara bäst på ett simpelt spel? Jo, skills. Skills gör ett simpelt spel svårt. Dra 2.2k+ ELO och sen säg att spelet är simpelt, vinn turneringar för 50k dollar och sen säg att speelt är simpelt.
Du är simpel, din lille 15 åring.
Jag lirade BLC ett par games, men det var så jävla simpelt så jag slutade lira cy@ noob kidz spel xD shitter plz no skillz
/Folk
#41 Nej, dumjävel, det säger ingenting. Lvl 30 betyder att man har spelat spelet länge, lvl 30 betyder inte skills, lvl 30 betyder inte erfarenhet, lvl 30 betyder att man har spelat spelet och levlat upp, END.
Är det skillat att ha en lvl 85 på WoW? Nej.
Finns folk med 2k wins på lvl 30 som är värdelösa, medans en annan med 100 wins är 10 gånger bätre. Sluta argumentera som en imbecill utan förståelse för logik, ett enkelt spel blir competitive pga. skills.
Fattar du illa eller? lol :S:S:S:S
Logga ditt lolkonto så kör vi en 1v1, du lär ju vinna spelet är ju as enkelt xDxd
"likadant som att questa på wow, inga skills"
Ja och nej, questa på wow kräver inga skills men man kan använda skills till det.
Sätt 100 pers på ett event och be dem klara ett antal levels inom WoW där det går ut på att klara vissa chainquests t.ex;
Om wow questing hade varit lika stort som LoL är nu så hade folk theorycraftat till vad som går snabbast, vilken path, vilken klass, vilka talents, vilka pots, vilka enchants, speedrunnat - prova olika talents/builds för att få snabbast, vilka ska göra damage, vilka ska farma, vilka ska springa, vem ska kita, vem ska hjälpa till, ha en ganking&farming squad för att sega ner motståndarna också osvosv.
VIPS, plötsligt blev något enkelt som noobs som du klarar av, att questa på wow eller vinna på LoL, grattis. Men, folket som har skills gör det till något annat, de som är mer skillad än dig tar spelet till en annan nivå - "outside the box", medans du står i nybörjarstadiet, startlinjen, inuti din trångsynta "the box" och säger;
"questing är ez kidz, bara läsa ju lol"
samt
"lol är ez kidz, spelet behöver inga skills jag kan döda lvl 30 gubbar"
Så att säga LoL är enkelt är samma som att säga att du egentligen är dålig, du är så dålig att du är i nybörjarstadiet med de andra som är dåliga.
Förstår du nu? Man kan tävla om allt, alltid när det någon som är bättre eller bäst på något, när något är enkelt är för att du tar det enkelt, medans de finns de som tar det till extrema gränser och faktum är att de är bäst på det, medans, du, är, dålig på det.
Du är bara ledsen att ditt piss spel inte får någon fame och du sitter som en gammal cs krigare förr i tiden "öö använder du skype jevla sopa" "öö spelar du wow haha noob nolife" utan att ens ha någon förståelse för det. =D
GG, hur gammal är du? =D Kanske tar det till en onödig avancerad nivå som du ändå inte kommer förstå. =DD
D0
#46 väldigt flummig text
Jag sänkte precis din "poäng" till marken och gjorde questing till wow competitive, ändå förstår du inte?
Inte lätt att var 15 år och inte förstå så mycket. Men va inte orolig!
Det kommer när man växer upp. :)
Varför i helvete skulle spelet vara så accepterat på "competetive" nivå om det inte handlade om skill? Tänk efter lite
Med ditt sätt att tänka så är allt competetive, tom den som kan köpa en macka snabbast osv. Snälla, sluta tjata om ditt "15åring"ssnack, för det gör fan inte att du ser äldre ut.
Anledningen till varför jag inte förstod din text var för att du inte hade nån röd tråd, men det lär du dig ju förmodligen i 9an :)))))))))))
Menar du verkligen att LoL kräver noll skill och att de enda som spelar det är noobs?
Du säger att wow questing är simpelt och du säger LoL är simpelt, right?
Jag gör ett exempel på att WoW questing kan vara competitive och det förstår du(?), men du förstår inte att LoL är competitive?
Röd tråd? :S Aldrig hört talas om.
Företaget som skapat spelet är fattigt
Det är svårt för utomstående att förstå sig på spelet o tycka att det är kul att specca. (t.ex. en av anledningarna till varför CS blev så stort)
Det är obalanserat, om du kollar på top-teams i laddern så ska du se att de flesta kör samma combo. - Först var det alch+igniter+stalker, sen gunner + harb + alch, sen herald + engi + ravener osv. osv.
Du har ju uppenbarligen ingen stark synpunkt eller åsikt om ämnet i sig utan du ändrar dig lite efter vad som läggs framför dig eventuellt vad folket du ser upp till säger.
Som ventrilo>skype, 1.6>source, 1.6>wow, skejtare>bmxare, rockare>hiphopare osvosv.
Som innan, du sitter i en position där du spelar ett spel och har hakat upp dig på mainstream hatet för att vara en del utav något, nåväl.
hf
Intressant avslut, mycket