Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Höga temps på ny kylare vad är fel

Postat av generation den 29 Augusti 2012, 22:10
10 kommentarer · 331 träffar
Tja folket polaren har en i5-650 CPU där jag försöker sätta på en Hyper 212+ kylare.

men temperaturen idlar vid 30 så det är inte farligt och vid load går den upp över 82 som max har den toppat 100...

jag har kört den på ny kylpasta TVÅ gånger, Arctic Silver 5 dessutom, testat att köra ett riskorn på sen kylaren bara och pressat, det faila bigtime och smetades inte ut, nu körde jag kreditkort och smeta ut allt, fortfarande samma sak?

hur kommer det sig att load tempen är så hög...? IDLE är ju finfin faktiskt

och en grej som är värt att lägga till, vi kör inte ens chassit stängt utan båda sidorna helt öppna!

tips?

edit: Löst problemet...

jag hade läst för länge sedan någonstans där någon kapat av delar av sina heatpipes på denna kylare och det gjorde jag för att den skulle få plats...
nu när jag söker runt på nätet verkade visst rören innehålla någon speciell gas så... HELVETE kylaren är kort sagt... Trasig -.-
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..