Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bära vapen

Postat av DemBoe den 27 Augusti 2012, 19:01
41 kommentarer · 843 träffar
Om det hade varit lagligt att bära vapen i norden skulle aldrig så många personer dött på Utøya.

Borde vi inte legalisera vapen i Sverige? Om man är ostraffad ska man ha rätt till att bära vapen för att försvara sig mot kriminella. Om du däremot är kriminell ska det vara strikt förbjudet att bära vapen och 10 år minimum för vapeninnehav.

Jag ser detta som en självklarhet den hederliga människan måste kunna försvara sig.

Jag ser allvarligt talat inga nackdelar med detta. En hederlig människa skulle aldrig dra upp och skjuta oskyldiga människor.

Vad tycker ni om detta förslag, kanske inte så jätte genomtänkt men för mig låter det som en bra tanke men ni kanske kan övertala mig till att det är en dum idé.

Skriv gärna vad du tycker och ge gärna fördela och nackdelar med mitt förslag.

Tuffa kommentarer om att ni duckar för kulan och sen springer fram och roundhouse kickar 20 gärningsmän undanbedes.

41 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar