1
Ny dator, hur göra?
Postat av --FRD den 26 Augusti 2012, 21:59
7 kommentarer · 256 träffar
Tjena, min dator jag har nu är inget att hurra över och ska nu köpa ny, vet dock inte hur jag ska göra. Om jag ska allt nytt (i delar) eller köpa ett uppgraderingspaket ( http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=649116 ) och köpa resten av delarna vid senare tillfälle, budget på cirka 10-12k.
Mina specs atm: Geforce 9400GT
AMD athlon II X2 250 3,02 GHz
3GB RAM (ingen aning vad för märke dock)
SAMSUNG HD321HJ 260GB hårddisk
Ingen aning vad för moderkort.
Riktigt skitdator, jag vet. Hur ska jag göra fragbite? Och mitt chassi nu är inte stort alls, kanske 50-60cm högt och lika mycket brett (dock inte insidan, den är nog betydligt mindre) så är det lika bra att köpa nytt chassi också? För jag vet att vissa, eller ja dom flesta moderkorten och grafikkorten kan vara mycket stora.
Hjälp ty!
Glömde tillägga: Ni får gärna länka en bra dator (i delar) från en budget på 8-12k som kan klara av de flesta spelen på helt okej inställningar!
Mina specs atm: Geforce 9400GT
AMD athlon II X2 250 3,02 GHz
3GB RAM (ingen aning vad för märke dock)
SAMSUNG HD321HJ 260GB hårddisk
Ingen aning vad för moderkort.
Riktigt skitdator, jag vet. Hur ska jag göra fragbite? Och mitt chassi nu är inte stort alls, kanske 50-60cm högt och lika mycket brett (dock inte insidan, den är nog betydligt mindre) så är det lika bra att köpa nytt chassi också? För jag vet att vissa, eller ja dom flesta moderkorten och grafikkorten kan vara mycket stora.
Hjälp ty!
Glömde tillägga: Ni får gärna länka en bra dator (i delar) från en budget på 8-12k som kan klara av de flesta spelen på helt okej inställningar!