1
Är min kompis brottslingen?
Postat av Låst konto 235086 den 26 Augusti 2012, 17:01
25 kommentarer · 328 träffar
Hade precis kommit hem från stan tidigare idag och efter det så var jag hemma hos en kompis som jag inte hade spenderat tid med på hela sommaren. Det första som slog mig när jag kom in i hans rum var att han hade registreringsskyltar och fälgar upphängda på väggarna. När jag frågade varför det hängde en massa med olika bildelar och dylikt på väggarna så muttrade han att han hade hittat dem men försökte mest byta samtalsämne. När jag hade varit hos honom i ett par timmar så bestämde jag mig för att gå hem. När jag satt och åt så kom jag på att jag hade läst i lokaltidningen att bland annat fälgar hade stulits och att registreringsskyltar och bildäck saknades på olika ställen i staden.
Så vad tror ni? Jag har svårt att tro att min kompis ligger bakom det här men nu känns det rätt övertygande. Vad ska jag göra? Berätta vad jag har sett? Vad hade ni gjort i min situation?
Så vad tror ni? Jag har svårt att tro att min kompis ligger bakom det här men nu känns det rätt övertygande. Vad ska jag göra? Berätta vad jag har sett? Vad hade ni gjort i min situation?