Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dagens tragiska ungdom?

Postat av KARAMELLKUNGEN den 13 Augusti 2012, 19:51
27 kommentarer · 192 träffar
Ja är dagens ungdom inte riktigt tragisk egentligen? Jag vet att det är ett facepalm-citat eftersom alla äldre säger så, men visst har det gått nedför.

Kolla bara på dagens 12åriga tjejer. De sminkar sig groteskt. De går runt i byxor som nästan är lika korta som ett par vanliga trosor. De röker. De tänker på utseendet/vikten och vill ha navelpiercings. Många har sex i åldrarna 12 och 13. Något som man aldrig hört talas om när jag var 12.

Vem brydde sig om utseendet eller hur någon såg ut när jag var i den åldern? Och vem fan nämnde ens ordet alkohol? Hörde aldrig ordet alkohol förrän slutet av 9an och då var det tabu att testa. I alla fall i min skola. Man cyklade med sina kompisar och familj på diverse familjeaktiviteter. Man spelade fotboll och utövade andra sporter. Man var i princip alltid utomhus. Och då bor jag mitt i Stockholm. Så är det inte riktigt idag.

Varför är samhället på väg nedåt på detta sätt? Vart kommer det sluta? Bör man vara orolig eller inte?
Föregående tråd
Nästa tråd

27 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 27 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..