Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Polisens körstil!

Postat av Musi den 11 Augusti 2012, 12:37
16 kommentarer · 230 träffar
"Hej polisen, tänkte bara kolla var ni går på eran förarutbildning? För på eran körstil så verkar det som att ni inte ens har körkort. Ser er köra på trottoarer, gågator med fordonsförbud när ni inte är i utryckning för att spara tid. Ni ska vara ett föredöme i trafiken vilket jag hoppas ni lär er att vara snart!"

Detta inlägg såg jag på min Facebook nu runt 12 tiden. 200 st har gillat denna statusen. Det är en person i min stad som skrivit den. Och jag blir totalt rasande.

Jag vill höra era argument om ni håller med eller inte vad denne person har skrivit.

Jag håller inte med honom ett dugg. "Vart dom lärt sig sin förarutbildning" "Eran körstil verkar det inte ens som att ni har körtkort" "ser er köra på trottoarer, gågator med fordonsförbud för att spara tid"

Denna killen kommer inte ens med några raka argument, var har han fått sin källa och kunskap om det här ? Egen erfarenhet ? Jo men då har han hittat på.

Hur i hela världen vet han att polisen kör på gågator och trottoarer för att spara tid ? Har han frågat dom ? Hur vet han om dom är i utryckning eller inte ? Bara för att dom inte har på sirener och kör fort ?

Polisen kan ha många skäl till att köra på dessa ställen, då de även har lov till det. Och det är ju knappast att de kör på gågator när de är massvis av folk och på dagtid osv. (Undantag)

Polisen i sin utbildning har fått lära sig att köra med vett som grund i sin utbildning om de nu har valt med "förare". polisen får inte och igen FÅR INTE sätta på sirener och köra vårdslöst på för allmän plats t.ex för nära torg osv. Denna personen verkar inte veta ett tjotahejti om detta.

"Ni ska vara ett föredöme i trafiken vilket jag hoppas ni lär er att vara snart!"

Är personen ifråga helt störd ? Om polisen kör på offentlig plats (På någon gata/plats för fotgängare) gör dem knappast det då det är mycket folk. Och kommer då denna personen som skrivit denna texten att ta efter på deras körsätt ? Och tar efter hur polisen kör ? Alltså vad är detta för totalidiot. Han kanske tillochmed klagar på att bartendern får vara bakom disken på baren/krogen ? Och att han inte ska vara det för att denne person ska lära sig att hålla sig borta ifrån personalsidan av disken.

Kom gärna med bra mot/med argument om den översta texten och diskutera kring det!

Tack och hej leverpastej.
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..