Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sjuk länge, får väldigt mycket pengar?

Postat av Alphahanne den 10 Augusti 2012, 00:17
24 kommentarer · 596 träffar
Jag har varit psykiskt sjuk väldigt länge. Har fått totalt 1,2 miljoner i sjukdomsvinst och är 20 år gammal. Jag får pengar från försärkingskassan varje månad, 18 tusen. Dessutom så har jag möjlighet att få ytterligare pengar bara om jag blir inskriven på slutenvården. Är detta ett bra system?

Får ibland kommentarer av folk hur jag kan må dåligt med så mycket pengar. Har frågat mig själv detsamma. Jag har fått allt serverat med pengar, legal narkotika, personligt ombud som ser till så jag FÅR pengar från försäkringsbolaget utan att jag behöver röra ett JÄVLA FINGER.

Vad säger ni fragbitare? Är det ett bra system att mata på pengar på en person som är lite messed up i huvudet bara för att hans FÖRÄLDRAR har betalat försäkring i 18 år?

Det enda jag behöver göra (om jag vill/orkar) är att gå till ett aktivitetshus för att träffa andra människor med samma problem + samordnare för att försöka komma in i ett normalt fungerande svensson liv.

Visst jag är tacksam men jag undrar varför jag har fått dessa som folk bara drömmer om. Bara för att jag är lite sjuk i huvudet.

Edit: Kan tillägga att jag lider av derealisationssyndrom vilket är som en mildare form av delirium dvs. jag kan inte placera natt och dag, tid och rum osv vilket bryter ner mig totalt. Har även posttraumatisk stress och är självdestruktiv.

Tacka och ta emot?

65 personer har röstat
Nästa tråd

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..