Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Acer laptop, problem efter problem?

Postat av fuckaina_liksom den 9 Augusti 2012, 00:57
8 kommentarer · 593 träffar
Så för cirka ett år sen bestämde jag mig för att köpa en acer gaming laptop, eftersom jag flyttar runt mycket.

Dock så har det inte blivit så mycket gaming sen April, då varje gång jag satte på ett spel så slutade laddaren fungera och datorn blev seg, vilket gjorde det omöjligt för mig att lira.

Jag skickade in datorn till Acer, förklarade nogrannt för telefonisten vad problemet var, och inkluderade även en lapp där jag skrev om problemet för säkerhetsskull och efter 2 veckor fick jag svaret kortfattat "NO FAULT FOUND, försök formatera datorn"(notera även att jag redan sagt till telefonisten att testat formatera)

Så jag formaterade iallafall och självklart när jag startar dota 2, så dör laddaren dirr och det börjar lagga.

Så jag ringer upp dem igen, och telefonisten ber mig skicka in datorn ännu en gång.

Efter 2 veckor får jag tillbaks datorn, och med en lapp om att problemet var löst och att de var tvungen att byta ut moderkortet.

Jag testar spela lite och till min glädje funkar det!
Sen i början på Juni reste jag till Spanien(lämnade datorn hemma) och har varit utomlands nu tills idag.

Kommer hem, sätter mig vid datorn för att lira lite SC2, och efter 30 jävla minuter så börjar problemet spöka igen.

Och grejen är att skit Acer har bara 1 års garanti så den gick ur för några veckor sen.

Min fråga: Vafan ska jag göra? Jag menar om jag skickat in datorn 2 gånger redan för samma problem, och det problem inte blivit fixat även efter garantin känns det inte fel ifrån deran sida att de inte kunde lösa problemet? Är min dator defekt? Finns det några lagar jag kan kika på extra inför mitt telefonsamtal imorgon med Acer?

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..