1
Byta till VDSL 30/2 Telia
Postat av kreetz4sho den 7 Augusti 2012, 12:01
27 kommentarer · 1 752 träffar
Hejsan fragbite!
Pappa har fått ett nytt erbjudande av Telia, nämligen kära VDSL 30/2.
Det jag undrar är om pingen kommer höjas eller sänkas.
Och om du har pingfiltret på, ju mer hastighet du pumpar in, ju mer ping får du läste jag någonstans. Stämmer det?
Är "pingfiltret" på, så kommer "pingfiltret" behöva kolla av hela linan eller hur funkar det egentligen?
Det är ju för att tv'n inte ska hacka/lagga
Jag undrar, vad är skillnaden mellan VDSL och ADSL? Kan ni förklara det med egna ord?
För vi har luftlina in i huset, så någon annan "länk" kan det inte vara.
Och om du har pingfiltret på, ju mer hastighet du pumpar in, ju mer ping får du läste jag någonstans. Stämmer det?
Nu:
Telia
6-8mbit/1mbit
35-42ms
TV i modemet, "pingfiltret" är PÅ.
Zyxelmodem>Router
Kommer att få:
Telia
30mbit/2mbit
Okänd
T V i modemet. Vet ej om "pingfiltret" är PÅ då.
Thomsom-modemochrouter
Skriver "pingfiltret" för att alla ska förstå, såklart vet jag att det är ett påhittat ord. Men alla förstår ju innebörden av vad det betyder så jag använder det istället :)
Kommer pingen höjjas? blir det x3 ping som nu eller jag har tappat huvudet i backen?
ty fb AGAiN!
Pappa har fått ett nytt erbjudande av Telia, nämligen kära VDSL 30/2.
Det jag undrar är om pingen kommer höjas eller sänkas.
Är "pingfiltret" på, så kommer "pingfiltret" behöva kolla av hela linan eller hur funkar det egentligen?
Det är ju för att tv'n inte ska hacka/lagga
Jag undrar, vad är skillnaden mellan VDSL och ADSL? Kan ni förklara det med egna ord?
För vi har luftlina in i huset, så någon annan "länk" kan det inte vara.
Nu:
Telia
6-8mbit/1mbit
35-42ms
TV i modemet, "pingfiltret" är PÅ.
Zyxelmodem>Router
Kommer att få:
Telia
30mbit/2mbit
Okänd
T V i modemet. Vet ej om "pingfiltret" är PÅ då.
Thomsom-modemochrouter
Skriver "pingfiltret" för att alla ska förstå, såklart vet jag att det är ett påhittat ord. Men alla förstår ju innebörden av vad det betyder så jag använder det istället :)
Kommer pingen höjjas? blir det x3 ping som nu eller jag har tappat huvudet i backen?
ty fb AGAiN!