Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Till er som hatar att resa

Postat av lawson den 4 Augusti 2012, 15:13
194 kommentarer · 4 584 träffar
Ja, och till den här kategorin räknas ni in, era jävla ayia napa patrask eller phuket strandraggare.

Vad är det för fel på er?

Älskar ni verkligen Sverige så jävla mycket? Har ni blivit så indoktrinerade av media att ni inte är nyfikna på något annat utanför vårt äckliga jantesverige?

Och när ni väl sätter foten utanför landets gränser så åker ni till sönderexploaterade festorter så att ni kan få förtära era berusningsmedel på stranden istället för i en äcklig ostädad krog någonstans i en regnig ort. Där ni kan fortsätta prata med.... ÖH, svenskar - eller möjligtvis norrmän.

Har ni ingen känsla för kultur, historia, upplevelser, natur, människor, ljud, dofter, nöjen och allt annat som man kan uppleva genom sina aktiva sinnen?

HUR kan ni välja att åka till Ibiza, Rhodes, Sunny Beach, Ayia Napa, Magaluf och alla andra jävla turistprojekt... Och sedan har ni mage att säga att ni varit utomlands. Det har ni ju inte?

Jag är 23 år gammal och har spenderat förmodligen mellan 200.000 - 300.000 kr på resor. Inte en enda krona gråter jag över idag.

Jag har rest omkring i Kenya och studerat naturen i great rift valley, beskådat mäktiga djur i nakuru, hängt över thompson falls, stått vid foten av Mount Kenya, åkt båt bland flodhästar vid lake naivasha och varit i dom varma källorna i hells gate. Åkte den gamla legendariska järnvägen mellan Mombasa och Nairobi. Jag har promenerat genom Kibera, östafrikas största slum.

Jag har bilat i USA under 3 månader och sett och upplevt hur mycket som helst och hann med ett tvåsiffrigt antal delstater. Jag har cyklat över golden gate bron i San Francisco, jag har spelat bort pengar i Las Vegas, jag har ätit alligator i New Orleans, jag har joggat längs stränderna i Los Angeles, jag har shoppat i världsmetropolen New York, jag har varit på hockey i Pittsburgh, jag har totalt sugit in all kultur och historia som finns att hitta i Washington DC, jag har avverkat över 400 mil på de amerikanska vägarna, jag har sett världens största träd i Sequoia, gått på nöjesparker i Florida och MYCKET mer.

Jag har kört genom Europa, via autobahn i Tyskland genom Belgien till Paris och mer därtill. När jag kommer hem frågar vänner mig varför jag inte köpte en bil för pengarna istället. Skojar du, tänker jag. En bil hade inte gjort mig gladare varken idag eller om 60 år.

Seriöst ungdomar, ryck upp er och se världen istället för att bara sitta framför datorskärmarna, för att sedan sticka till en ort som skriker svennebanan bara för att festa i 1 vecka och sedan åka hem igen..

Ni är patetiska.

Diskutera hur tråkiga ni är, om så önskas.
Föregående tråd
Nästa tråd

194 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar