Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

(SD) Kent Ekeroth ringer Sofia

Postat av Låst konto 244092 den 2 Augusti 2012, 20:00
47 kommentarer · 228 träffar
http://avpixlat.info/2012/08/0 2/skjutjarnsjournalistik-signe rat-sveriges-radio /

http://www.youtube.com/watch?v =_qteOlBIxbM&feature=player_em bedded

Dialogen

- Hej, det är Sofia
- Hej Sofia, mitt namn är Kent. Jag har en fråga om det här reportaget som jag precis läste om, "Hot på Pridefestivalen"
- Mmm?
- Eh, jag blev lite konfunderad när jag såg det här inslaget, ni skriver att de trängde sig in och hotade, de här SDU:arna. Jag frågar lite, hur hotade dem menar ni?
- Öööh, det är vad vi har fått veta.
- Men ni frågade inte vad det var för hot, det var inte intressant eller?
- Nej men asså vi har fått veta att de kände sig hotade, det kan man ju göra.
- Man kan ju känna sig hotad, men betyder det att de hotade?
- Ja de _kände sig_...
- Kände sig hotade?
- Ja
- Vet du vad det var för evenemang de var på?
- Ja det vet jag.
- Mmm. Vet ni om, eller visste ni om att det var inte tillåtet för icke-vita att ... om man var vit fick man inte komma in. Var ni medvetna om det?
- Ja, det vet jag. Eller jag läste den programpunkten
- Okej... men det tar ni inte upp överhuvudtaget i ditt reportage, och anledningen till att de var där ...
- Nä men jag pratade med den personen som höll i det och det var inte riktigt så... och den punkten har de varje år på programmet.
- Ja, men ni tycker inte det är anmärkningsvärt... värt att ta upp att det finns ett sånt diskriminerande evenemang, det rapporterar ni inte överhuvudtaget i den här... vilket är ganska anmärkningsvärt, för det var därför de var där.
- Nej...
- Det var inte intressant?
- Nej i det här... tyckte vi väl inte det.
- Nej, okej. Hur hade ni reagerat om det var ett evenemang som istället uteslöt alla icke-vita? Det är bara till för vita, skulle ni.. ni skulle inte rapporterat om det heller? Det skulle inte ha varit intressant heller?
- Nej, jag tror inte det.
- Det skulle inte heller varit intressant? Det är ju inte så kul... Är du medveten om att hela den här [mötet] finns inspelat på video?
- Ja, jag har sett den.
- Du har sett den? Och ändå så rapporterar ni... Du har sett den??? Och ändå så rapporterar ni om hot på Pridefestivalen?!
- Mmm..
- Som rubrik. Trots att du har sett inspelningen?
- Ja.
- När du har sett inspelningen, såg du nåt hot där? Var de på något sätt hotfulla?
- Nej men det var ju de personerna som hade hört av sig till mig som kände sig...
- Jo, men är inte ert uppdrag att återspegla någon form av verklighet?
- Neeej...
- Nej??? (*skratt i bakgrunden*) Okej, så att när ni skriver hot på Pridefestivalen så spelar det alltså ingen roll om det återspeglar verkligheten? Ni kan bara skriva "HOT PÅ PRIDEFESTIVALEN!"
- Du jag måste *ohörbart* .. jag måste lägga på!
- Du måste lägga på? Jaha, ja det var ju bekvämt. Ja, trevligt. Ha en trevlig dag!
- Detsamma! Okej.

disk: Vad tycker du om detta? Är detta normalt? Eller är det bara en verklighet bakom våra vänstervridna medier?

Varför blir dom vita påhoppade av rasistiska saker hela tiden utan att någon reagerar? Kan inte vita vara offer för rasism eller vad är problemet? Vita är väl också en "ras". Eller kan bara folk med etnisk-bakgrund hävda rasistiska påhopp och sen säga rasist. Men dom vita kan inte göra mer än att stå med händerna i fickan och titta ner.

Vad är det för sorgligt PK land vi lever i.........

Diskutera!

SD 2014?

61 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

47 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 47 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..