1
Fråga angående BenQ XL2420T
Postat av syltpasta den 27 Juli 2012, 14:30
7 kommentarer · 175 träffar
Som vi alla vet så har BenQ XL2420T 17" 19" inställningar för oss som vill ha det.
Men när man kör med dessa så känns skärmen konstig och absolut inte som min gamla CRT 19" eller min 17" jag tänkte att ögonen blir lurade av att skärmen är så mycket större, men hur länge jag än satt med 19", så funkade inte spelet med dessa inställningar som min gamla CRT 19" gjorde.
Allt kändes litet och smått och absolut helt ospelbart.
Men häromdagen när jag spelade Quake Live märkte jag 120hz i quake så ändras skärmen sig totalt och blir en mer CRT liknanade form. Varför detta tänkte jag och ändrade till 100hz och helt plötsligt bytte den form igen.
Så jag ändrade hertzen i cs och körde med 120hz och vips, så var skärmen i rätt skala.
Varför kan olika hz ge olika skalor på skärmen?
Borde jag inte kunna få samma form med 100hz?
Jag tycker detta är väldigt dålig,t då cs känns äckligt med 120hz.
Någon som har koll på detta?
Men när man kör med dessa så känns skärmen konstig och absolut inte som min gamla CRT 19" eller min 17" jag tänkte att ögonen blir lurade av att skärmen är så mycket större, men hur länge jag än satt med 19", så funkade inte spelet med dessa inställningar som min gamla CRT 19" gjorde.
Allt kändes litet och smått och absolut helt ospelbart.
Men häromdagen när jag spelade Quake Live märkte jag 120hz i quake så ändras skärmen sig totalt och blir en mer CRT liknanade form. Varför detta tänkte jag och ändrade till 100hz och helt plötsligt bytte den form igen.
Så jag ändrade hertzen i cs och körde med 120hz och vips, så var skärmen i rätt skala.
Varför kan olika hz ge olika skalor på skärmen?
Borde jag inte kunna få samma form med 100hz?
Jag tycker detta är väldigt dålig,t då cs känns äckligt med 120hz.
Någon som har koll på detta?