0
köp inte från webhallen... seriöst!!!
Postat av FredrikKarlsson den 26 Juli 2012, 17:30
89 kommentarer · 14 968 träffar
är riktigt riktigt förbannad just nu.
ska exakt berätta varför, läs snälla...!!!
SEN häder en ny grej..
Väljer att dra upp WoW igen, vet att dom säljer "game-card download only" betala sen äre bara få en key via beställningen på deras sida efter högst 1timme.
Det gör jag iafl, betalar med mitt kort och väntar... OCH VÄNTAR..
Får det inte och efter ett tag går min beställning automatiskt till "avbeställning" tänket WTF?
mailar deras support och får detta brev.
"Jag beklagar det inträffade, som kan ha berott på systemfel. Ett
aktiveringsmail ska nu ha skickats till dig."
Jahopp, glad blev jag när jag läste detta på min mail, tänkte skönt komma hem och köra lite wow efter jobbet :=D
Loggar in på min mail igen, klickar på den länken jag fick från början med som inte funka då, och vad händer tror ni när jag klickar på länken?
Nej, självklart funkar inte det heller...
blir så jävla förbannad att han säger i mailet att "hehe, jag fixa det :PPpPppPpp"
sen funkar det inte, då blir man så jävla tokförbannad..
Jag maila dom DIREKT igen och var redigt förbannad denna gång, fick efter några dagar ett svar.
"vi har precis lokaliserat felet, så din länk bör nu fungera. Anledningen
till att ordern inte fungerade som den skulle var att du, trots att du
har en svensk operatör, fick ett amerikanskt IP-nummer tilldelat och av
säkerhetsskäl stöder vår webshop inte dessa.
Jag beklagar det inträffade, hör gärna av dig om du har fler frågor så
hjälper jag gärna till."
JAHA; säger du det? Fel IGEN? Men fixa inte eran första kille detta jävla fel eller vad fan gjorde han egentligen???
Aja, jahopp tänkte jag äntligen ska det funka iafl, trycker på länken och samma jävla sång, "fel funkar inte blablablaa"
då koka jag verkligen inne-bords, blev så förbannad så jag var tvungen och skrika och göra denna tråd..
Aså seriöst?
Hur kan man vara så jävla fail?
Trodde för fan webhallen var bra, men dom suger ju stenhårt :S
ger dom 0/10 jävla poäng
1. Dålig jävla support
2. Tar jävligt lång tid att svara på deras mail
3. Tar år att få sina saker.
För övrigt beställde jag mitt gamecard
Beställningsdatum 2012-07-2 2 15:56
och idag är det 2012-07-26
( PÅ DERAS SIDA STÅR DET ATT DET SKA MAX TA 1TIMME att få koden)
för mig har det tagit 4jävla dagar :D
nästan så man dör av skratt samtidigt som man vill slå sönder deras butik/lager.
problem 2....
Det började med att jag skulle köpa ett batteri till min telefon.
"Samsung Galaxy S II Extended Battery Kit"
Här ser ni när jag betalade och beställde mitt batteri.
Beställningsdatum 201 2-06-26 19:10
Jag vänta och vänta, efter 10dagar fråga jag dom, vart satan är mitt batteri? står 3-5dagar på eran sida.
Fick ett långt brev där det stod att jag skulle gå ner till butiken där jag brukar få mina paket och be dom leta efter det. ( Ska butiken leta runt 300-600paket ??? WTF )
han sa en beskrivning på hur webhallens paket såg ut!
"inslagen med blå/vit Webhallen-tejp"
jaha, men det skiter nog dom som jobbar där i tror inte dom sätter igång och letar efter ett paket..
aja, jag gick ner och dom i butiken sa att dom behövde någon typ av kod/siffror för att ens se om brevet var hos dom..
Jag mailar tillbaka till webhallen och säger som det är, jag får brev-id och blir tillsagd att gå till min butik igen..
Dom i butiken ser att paketet inte ens är hos dom, utan det är någon annan stanns (Ystad) tror jag det var..
jag mailar webhallen och säger att de såg att mitt paket var i ystad, dom säger så här
"Det var konstigt, det brukar fungera bra på de flesta utlämningställen.
Jag gissar på att det var sommarjobbare..."
"vi att skicka ut en ny till dig. Förhoppningsvis kommer denna fram utan
förhinder!"
Jahopp, det hade nu gått till 2012-07-10 (15dagar) och jag hade inte fått mitt paket, dom skickade en ny till mig och jag fick den efter 3-4dagar..
TACK GODE GUD????? fy fan så segt av dom..
Har ni varit med om något liknande?
ska exakt berätta varför, läs snälla...!!!
SEN häder en ny grej..
Väljer att dra upp WoW igen, vet att dom säljer "game-card download only" betala sen äre bara få en key via beställningen på deras sida efter högst 1timme.
Det gör jag iafl, betalar med mitt kort och väntar... OCH VÄNTAR..
Får det inte och efter ett tag går min beställning automatiskt till "avbeställning" tänket WTF?
mailar deras support och får detta brev.
"Jag beklagar det inträffade, som kan ha berott på systemfel. Ett
aktiveringsmail ska nu ha skickats till dig."
Jahopp, glad blev jag när jag läste detta på min mail, tänkte skönt komma hem och köra lite wow efter jobbet :=D
Loggar in på min mail igen, klickar på den länken jag fick från början med som inte funka då, och vad händer tror ni när jag klickar på länken?
Nej, självklart funkar inte det heller...
blir så jävla förbannad att han säger i mailet att "hehe, jag fixa det :PPpPppPpp"
sen funkar det inte, då blir man så jävla tokförbannad..
Jag maila dom DIREKT igen och var redigt förbannad denna gång, fick efter några dagar ett svar.
"vi har precis lokaliserat felet, så din länk bör nu fungera. Anledningen
till att ordern inte fungerade som den skulle var att du, trots att du
har en svensk operatör, fick ett amerikanskt IP-nummer tilldelat och av
säkerhetsskäl stöder vår webshop inte dessa.
Jag beklagar det inträffade, hör gärna av dig om du har fler frågor så
hjälper jag gärna till."
JAHA; säger du det? Fel IGEN? Men fixa inte eran första kille detta jävla fel eller vad fan gjorde han egentligen???
Aja, jahopp tänkte jag äntligen ska det funka iafl, trycker på länken och samma jävla sång, "fel funkar inte blablablaa"
då koka jag verkligen inne-bords, blev så förbannad så jag var tvungen och skrika och göra denna tråd..
Aså seriöst?
Hur kan man vara så jävla fail?
Trodde för fan webhallen var bra, men dom suger ju stenhårt :S
ger dom 0/10 jävla poäng
1. Dålig jävla support
2. Tar jävligt lång tid att svara på deras mail
3. Tar år att få sina saker.
För övrigt beställde jag mitt gamecard
Beställningsdatum 2012-07-2 2 15:56
och idag är det 2012-07-26
( PÅ DERAS SIDA STÅR DET ATT DET SKA MAX TA 1TIMME att få koden)
för mig har det tagit 4jävla dagar :D
nästan så man dör av skratt samtidigt som man vill slå sönder deras butik/lager.
problem 2....
Det började med att jag skulle köpa ett batteri till min telefon.
"Samsung Galaxy S II Extended Battery Kit"
Här ser ni när jag betalade och beställde mitt batteri.
Beställningsdatum 201 2-06-26 19:10
Jag vänta och vänta, efter 10dagar fråga jag dom, vart satan är mitt batteri? står 3-5dagar på eran sida.
Fick ett långt brev där det stod att jag skulle gå ner till butiken där jag brukar få mina paket och be dom leta efter det. ( Ska butiken leta runt 300-600paket ??? WTF )
han sa en beskrivning på hur webhallens paket såg ut!
"inslagen med blå/vit Webhallen-tejp"
jaha, men det skiter nog dom som jobbar där i tror inte dom sätter igång och letar efter ett paket..
aja, jag gick ner och dom i butiken sa att dom behövde någon typ av kod/siffror för att ens se om brevet var hos dom..
Jag mailar tillbaka till webhallen och säger som det är, jag får brev-id och blir tillsagd att gå till min butik igen..
Dom i butiken ser att paketet inte ens är hos dom, utan det är någon annan stanns (Ystad) tror jag det var..
jag mailar webhallen och säger att de såg att mitt paket var i ystad, dom säger så här
"Det var konstigt, det brukar fungera bra på de flesta utlämningställen.
Jag gissar på att det var sommarjobbare..."
"vi att skicka ut en ny till dig. Förhoppningsvis kommer denna fram utan
förhinder!"
Jahopp, det hade nu gått till 2012-07-10 (15dagar) och jag hade inte fått mitt paket, dom skickade en ny till mig och jag fick den efter 3-4dagar..
TACK GODE GUD????? fy fan så segt av dom..
Har ni varit med om något liknande?
Webhallen är
226 personer har röstat