Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Guild Wars 2 Snabbrecension

Postat av HOTMALE den 25 Juli 2012, 23:01
110 kommentarer · 386 träffar
Tjenare.

Till er som inte är helt säkra på att ni ska köpa Guild Wars 2 så tänkte jag göra en liten recension åt er på, enligt mig, bästa spelet hittills.

Lite snabbfakta då:
*Har spelat WoW i 6 år och har spelat även i Cataclysm
*Har spelat flera andra mmorpg spel, bland annat Aion, AoC osv.
*Öppensinnig, jag tänker inte påstå att det är bästa spelet som finns, utan jag tänker påstå att det är det bästa spelet som finns ENLIG MIG.

Till att börja med, varför floppade många andra spel?
Jo, jag skulle nog säga att månadskostnad var en stor anledning till floppen, att spelet helt enkelt inte är prisvärda om själva spelet kostar och sedan ska man betala varje månad också.
Guild Wars 2 har inte detta, ingen månadskostnad what so ever. Det enda som kommer kosta är spelet och expansionerna. Vad kan detta då betyda? Jo, att ArenaNet kanske inte är så pengakåta som Blizzard t.ex. och kanske rent av vill skapa ett så bra spel som möjligt utan att kräma ur spelarna alla deras pengar.

En annan bidragande faktor till att spel floppar är combatsystemen.
Folk vill ha något nytt, inte det gamla springa fram till fienden och mata på alla knappar.
I Guild Wars 2 är du din gubbe. Du får inte en miljon attacker utan du får 5st attacker per vapen som du måste använda flitigt. Det är meningen att du skall byta vapen i combat och använda dig utav flera olika vapen för maximal "DPS".
En annan sak som GW2 har kommit upp med är ett "dodging-system". Dvsa. att du genom att dubbelklicka på exempelvis knappen A hoppar baklänges och du kan då springa åt sidan och göra så att motståndarens attack missar.

En annan positiv grej är att det ALLTID händer något. Medan du questar kan det komma upp "New Event Nearby" där du t.ex. ska rädda en stad från fiender. Dessa event Scaleas efter hur många personer ni är och blir på så väg ett riktigt teamwork.
När du klarat av eventet får du XP och eventuellt en reward. Hur sjukt nice är inte det?

Nåja, kom ihåg att dessa var bara de största grejerna till ett lyckat spel IMO.
Och som jag sa i början, jag säger inte att GW2 är det bästa spelet som finns. Utan jag säger att det är det bästa spelet som finns IMO och jag kan lova er att ni missar någonting om ni åtminstone inte ens prövar spelet.

Ha det gött nu allihop och kom ihåg, jag gjorde endast detta för skoj och som ni ser så är jag en riktigt usel recensent.

Let the flaming begin!

Ska du spela Guild Wars 2?

136 personer har röstat
Föregående tråd

110 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 110 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..