Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad vill du bli i framtiden?

Postat av Låst konto 244092 den 24 Juli 2012, 20:48
58 kommentarer · 398 träffar
Hej.

Många har tagit student. Många har inte fått tummarna ur röven och inte letat jobb. Vissa pluggar vidare och andra jobbar på något enkelt pissjobb med dåligt betalt.

Edit: Jag själv har tagit studenten. Har ett jobb till december. 140 kr timmen + 12¤% semester ersättning. Är nöjd. Typ 17 ut efter skatt, bor hemma. Så det bara rullar in cash. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska göra sen. Den lönen är inte bra när man ska ha familj och hus och hela det kittet. Då vill jag minst ligga på 30 tusen efter skatt.

Men vilka jobb ger det utan utbildning. Har inte orkat skolan, inte varit motiverad så fick bara G i alla ämnen, några VG och 1 MVG. Alla jävla utbildningar ska ta 5 år av ens liv där man lever som en luffare med studentlån och studentlägenhet. Usch.

Men vill man bli något så... Själv får man väl lista ut lite på vad man vill bli. Sen ta steget. Men bara jobbet är roligt. Ett tråkigt jobb med bra betalt är inte så roligt i längden. Så gäller att VETA och det är svårt veta när man är 20 faktiskt. Ingen som håller med?

Så till diskussionen. Vad vill ni bli när ni blir stora? Hur ska ni gå till väga? Och vad vill ni ha för lön?
Föregående tråd
Nästa tråd

58 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 58 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..