Har du någonsin scammat nån?
Tja ROCKETBOJ här..
Mm här har ni chansen att bikta er.
Själv har jag scammat en del individer på nätet. Det började ungefär för 9 år sedan då jag spelade Runescape.
Jag lärde känna en rik 13 åring som jag blev "tillsammans med" i spelet. Han fick den uppfattningen att jag var en kåt tjej på 12 vårar vid namnet Sara. För att "bevisa" detta var jag tvungen o bl.a knycka bilder från snyggast.se. Sagt och gjort fick jag hans fulla förtroende efter 2 veckor och därmed full access till hans account och samma natt rensade jag hans gubbe på varenda pixel.
Svårt att ge korrekt bedömning på hur mycket jag scammade till mig den gången, men idag skulle allt vara värt runt 200€.
Det var den största enskilda scammen för min del.
/ROCKETBOJ
Fick faktiskt dåligt samvete.
Har dock "manipulerat" vissa "affärer" man har gjort på internet ebay/gamingsidor/ingame och dylikt, men aldrig scammat någon.
What goes around comes around!
Har även tagit ett csacc
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min Android-mobil
Började spela igen efter ett tag och groupade med ett par horor som kickade mig långt inne i wildy, resten kan ni lista ut själva, då slutade jag med rs för alltid :D.
Självklart var det ett nummer så jag fick blipville pengar och han/hon betalade c:a 30 kr från sin mobil.
Hackade lite msn acc när jag var lite, sabba dock inget för dom utan ville bara se om jag kunde och tyckte det var "spännade"
Blev "kompis" med en kille i Polen som hade en Tibiagubbe i level 170+ och jag var cirka level 25. Vi snackade dagligen och han hjälpte mig som bara den med att lvla och han blockade drakar osv åt mig. Efter några veckor när vi hade blivit "riktigt bra polare" så blev jag invitad till hans hus som inkluderade golden legs, demon helmet, MPA, DSM osv osv.. alltså saker värda över 200cc allt som allt.
När jag fick en invite så chillade jag i huset och sade att jag skulle gå och lägga mig vid 12 tiden. (allt detta var på lan så hade polare bredvid mig som gjorde det allt mer spännande). Sedan så loggade jag in vid 04:00 och såklart var polacken inte i sitt hus längre utan offline så jag invitade mina polare till huset och tillsammans plundrade vi HELA huset. När polacken fick reda på detta sade jag att det hade kommit en höglvl och hotat mig att jag skulle varit hunted om jag inte gav polackens saker till honom så jag berättade för polacken att jag gav alla hans saker till den höglvlade grabben.
Det blev hus i helvete och jag och mina kompisar var inte längre vän med polacken och jag blev såklart utsparkad ur polackens hus :(
Det var värt det då men jag skulle inte gjort om det idag för jag har fortfarande lite dåligt samvete för det jag gjorde för allt för många år sedan.
(Sorry för lång post grabbar)
Stackarna som gick på det förtjänade förmodligen det, dumma jävlar.
Sålde eller spelade aldrig på accen heller, var en good guy scammer och avbröt dessutom monthly payment om det var aktiverat.
Bara ordet "scamma" ger en ju sån jävla nostalgikick :D
(Vill inte komma ihåg hur samvetet mådde!)
Jag började väl som 13 årig då jag lärde mig att skapa virus, Spred runt dom lite här och där. Döpte dom efter filmer så folk skulle ladda ner skiten.
Jag lura nån norsk fan att jag var en kåt 16 årig tjej på WoW. Han trodde på de och boosta mig dagligen och gav mig hur mycke guld som helst xD
Lärde mig hacka nätverk ganska nyligen. Så jag hacka min polares internet och höll de nere i 3 dagar. Sen palla jag inte göre de pga, kunde inte spela samtidigt som jag kontrollera hans internet. De är inte scamming då, men de är ju ganska elakt :s
Jag fick min kompis WoW acc för jag lova honom att jag skulle lvla de medans han va ute på landet. Själv var jag girig och börja stjäla hans grejor. Sen sa jag att hans acc va hackat även om de var jag som hade ändrat lösenord på de så jag kunde leka runt lite. Tillslut kände jag mig skylding och sa att jag hade "hackat tillbaks det" Så gav jag tillbaka lite av guldet jag snodde också.
blev dock bannad :(
När du "hackade" din polares nätverk så ddosade du honom säkert bara...
Scriptkiddie...
Annan polares runescape acc också, hans mor skällde dock ut mig minst 5 ggr då jag gjorde det ett flertal gånger T_T
Jag är dock schysst egentligen, vart invitad till en tibiapolare som jag bara kände 1 dag hus där det fanns MPA, SoV och många KK's. Jävligt skön snubbe ^_^
Sen har jag väl huzzlat folk på guld på wow etc, samt lurat till mig lite steam account dock var detta några år sedan. Samt tagit tillbaka wow account som jag har sålt :)
Lura till mig 1cs konto och 2wow konton. =)
Fast gav självklart till baka dom sen efter en stund, är ingen tjuv.
Ville bara testa om det fanns folk som inte hade en hjärna, det fanns det. ;)
Jonta80 :)
Så stod man själv i andra sidan banken där man inte såg varandra och ropade WTS Burnt Lobster 5000gp!
Minns inte hur mkt cash det var eller om det ens hette GP, men ni fattar vinkeln.
Och för er som inte vad vad Burnt Lobster är så är det man man har kokat för länge så den blev bränt, inte värt ett dyst.
Utnyttjade även buggen med vodafone när jag var yngre.. Man köpte ett startpaket med 50 kr på kortet. Spammade iväg betalsms och pengarna drogs en kvart senare. Hann väl få iväg några hundra sms innan pengarna drogs :) Räknas väl inte som scam men ändå :)
Fick bilderna och filmen. Inget dåligt samvete för hon hette Sandra Reiche. Var rätt likt på bilden men videoklippet såg man bara muttan.
Var säkert en kille ändå bakom kontot
Scammade en kåt gubbe på 8£ med hjälp av en fake cam video på omegle.
Scammade en kanadensare på 200$, han trodde att han skulle köpa mitt ps3, var på forumet NGU förövrigt, blev bannad. XDXPXDD
Må gud förlåta mina synder!
Sagt och gjort, så hade man ett till acc. Taskigt? Ja.
När man är 14 barre var man fan bra på att övertyga:)
Sen har jag scammat på exchanges, 140$ ungefär :)
Fina tider!
MvH
Det är enda gången och det kommer aldrig att hända igen, sånt är fel! :0
WoW - Scammat lite folk på guld
Lotro - Scammat folk på guld och gear
Flyff - scammat på jävligt mycket guld
runescape - scammat på guld
Habbohotel - möbler osv (Längesen)
Kan inte komma på mer men finns säkert några andra spel :C
Nu märker jag hur evil jag e >:D