Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför så mycket hat om just Skåne??

Postat av Miasto den 18 Juli 2012, 16:16
60 kommentarer · 1 913 träffar
Var i Stockholm i helgen och där satt jag på bussen och hörde hur folk hade ett samtalsämne om hur mycket de hatar Skåne.

Och det är inte bara där det händer utan man ser och hör det överallt: till och med på Fragbite så jag undrar: Vad har Skåne gjort för fel egentligen?

Dialekten må kanske inte vara alltid vacker i allas öron men inte bara för det kan man hata ett helt landskap?

Och varför är norrlänningar omtyckta medan skåningar blir nästan diskriminerad? Det är ju knappast att någon valt att vara född nånstans. Tänk om ni själva hade blivit födda i Skåne då? Och såklart har ju inte alla möjlighet å flytta när man är små. Just därför undrar jag: Var kommer hatet ifrån och är detta bara en "trend" att ha något att hata eller vadå?

Sverige krigade för att plocka hem Skåne och nu vill man alltså inte ha kvar den längre?
Föregående tråd
Nästa tråd

60 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 60 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..