Fördelad föräldraledighet
Hej fb
Finns det något bra med att staten ska styra ens förhållande över vem som ska ta hand om barnen och vem som ska jobba? Jag skulle själv vilja bestämma det och kunna komma överenns om det med min partner.
Disk: Vad ska era barn heta? Jag funderar på Svea och Lion.
Fridens Liljor! Pro Patria.
Skrivet med min iPhone
Tjej - Crystal / CrystalX / Chantal
Kille - Shortie / Lilsaint / Pudge
FRÄNT!
Min personliga åsikt är att det ska vara valfritt, men å andra sidan finns det studier och forskning som säger det motsatta.
Jag orkar dock inte leta upp sagda fakta, men läs på om genus så framgår det ganska tydligt.
Jag tycker att man ska bestämma själv om man ska vara hemma eller inte med barnet!!
Blev pappa till en Leah i april :)
Det handlar inte om att staten bestämmer. Vem som helst av er får vara hemma hur länge ni vill men då får ni inte alla försäkringspengarna. Tycker att det är klockrent. Speciellt då den som är hemma mest med barnen kommer få sämre löneutveckling, pension, osv. vilket kommer suga för den personen när/om ni skiljer er.
Fli cka: HeatoN
Skrivet med min Android-mobil
Skrivet med min Android-mobil
Och ja det är bra att staten går in och hjälper till eftersom många vuxna inte klarar av den biten själva.
Och förövrigt så ska vuxna som skaffar barn kunna diskutera och bestämma det där själva. Varför ska politiker pratar för mig och min sambo? Kan vi göra helt utmärkt själva.
Så bra att du och din sambo klarar av det. Men just för att väldigt många inte klarar av det så måste någon annan hjälpa till.
#22 Han är både dum och rasist, alla rasister är är inavlade mobmoffer. Bara att kika på han senaste trådar.