Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Comhem - Få dem att fixa mitt internet!

Postat av TordFish den 7 Juli 2012, 22:59
13 kommentarer · 373 träffar
Inget snack om att Comhem är sämst hit och dit, alla tycker olika om alla företag. Comhem har fungerat helt felfritt för mgi i nästan 2 år.

Min förra lägenhet hade jag Comhem (genom Comhem-3 hål i väggen) 100mbit och det fungerade helt felfritt, inte en enda störning eller att det dog överhuvud taget.

Nu i våras flyttade jag till en ny lägenhet, också med 3 hål i väggen. Till min glädje såg jag att jag kunde skaffa 200mbit.

Det fungerade felfritt och jag var helnöjd i ca 2 månader. Men nu har det börjat dö då och då, vissa sidor visas bara ibland.

Facebook får jag försöka gå in på 50 gånger innan det fungerar, men när man väl kommer in på sidan fungerar allt på sidan skitbra.

Ibland blir det att bilder på hemsidor inte laddas osv.

Känner problem med kontakten till deras DNS. Ringt och klagat två gånger och självklart "fixar" de problemet. Dock håller det bara i sig i några dagar innan det går tillbaka till ostabiliteten igen.

Senaste påstod de att det var modemets mjukvara som var gammalt och de uppdaterade det åt mig, men det hjälpte inget alls.

Har försökt tacklas med bredbandsföretag mycket innan då min mor haft stora problem men jag har ändå inte lärt mig konsten att få dem att fixa anslutningen en gång för alla.

Läser på distans för tillfället och blir lite svårt att streama föreläsningarna de lagt upp när internet dör hela tiden. Självklart skiter killen man pratar med i det.

Hur får man dem att faktiskt ta sig tid? Göra det som faktiskt behövs och bara fixa internet!

Vad har du?

26 personer har röstat
Föregående tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..