Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jobb problem, help?

Postat av Blastox den 6 Juli 2012, 15:58
3 kommentarer · 201 träffar
Tjena Fragbiterz! Tänkte höra med er som är lite mer kunniga ang. arbeten och rättigheter idag.

Jag har ett vanligt helg arbete som ja haft i snart 2år, jag har informerat min chef någon månad sedan om att jag eventuellt ska sluta då jag ganska säkert kommer studera någon annanstans i Sverige och att det inte skulle gynna mig att fortsätta där då resan och resetiden inte är värt det.

Högsta chefen har nu semesterledigt men har satt ihop pass för sommaren, dessvärre har jag nu lagt märke till att jag inte fått ett enda arbetspass under de kommande 3 veckorna och så som alla andra så har jag även räkningar att stå för.

Kollade igenom mitt anställningskontrakt jag skrivit på för runt 2år sedan och där står det att jag minst ska få jobba 5 timmar i veckan och även berättigad till semester.

Jag hade ingen aning om att jag ens var berättigad till semester, trodde att extra anställda bara fick semester ersättning, som sagt så kan jag ju inte få tag i henne nu då hon är borta på semester heller.

Tror ni jag har någon rätt att klaga och begära arbetspass?
Då jag började var jag ju såklart prövanställd men det har ju gått över 6månader nu, går man då automatiskt över till tillsvidare anställd eller behöver man skriva på ett nytt kontrakt? jag har hört mig för men många andra vet inte riktigt själva, tänkte pröva utifall ngn här kanske vet?

Som sagt så lär jag sluta skitjobbet i augusti då jag börjar på universitetet så jag kanske inte borde krångla till det hela med att begära ett nytt kontrakt som tillsvidare då jag endå kommer sluta snart, men tänkte också på att om jag nu börjar ringa och whine'a på chefen ovetandes om jag är prövanställd eller tillsvidare så kanske hon kan kicka mig dirr.

Hon vet ju om att jag troligen inte kommer stanna kvar, kan det här vara en sorts "bestraffning"? för jag förstår inte direkt, jag jobbar minst lika bra som många andra där, dock bara helger.

Skulle vara extremt tacksam för tips och hjälp!

Har du blivit utsatt för sånt här?

0 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar