1
Tjäna extrapengar
Postat av TomatoPotato den 5 Juli 2012, 17:40
13 kommentarer · 412 träffar
Godafton på er alla.
Det finns säkert sådana här trådar redan, men tänkte att vi kunde göra en ny lite mer uppdaterad.
Tänkte bjuda på sammanställa svar i slutet av tråden så det blir lätt att läsa ut resultatet.
Kommer kontinuerligt att fylla på med alla idéer samt skriva om hur man går till väga.
Min ambition är att detta kan bli en större sammlingstråd.
Detta borde vara något som ganska många är intresserade av.
Lite backstory
Jobbar förtillfället som heltid som IT-ansvarig på ett företag:
En tjänst på 40 timmar i veckan. Jobbar 8-17 eller 8-18 alla dagar i veckan, och är ledig varje fredag jämn vecka
Jag saknar en riktig hobby, förutom att jag tränar ett par gånger i veckan, och känner att jag både vill och behöver ha något att lägga min tid på.
Min tanke är att lägga överbliven tid på att tjäna mera pengar.
Tänkte att folk kan få diskutera och komma med förslag på hur man tjänar pengar utöver sitt "normala jobb"
Jag personligen har ganska hyfsade kunskaper inom webbdesign och webbprogrammering. Har dock aldrig gjort något seriöst jobb och vet inte heller var man kan tänkas hitta sådana jobb.
Visst måste de finnas mindre företag som vill ha en sida på nätet och som inte har alldelles för höga krav? Visst så ska inte behöva betala så där värst mycket heller.
- Så hur får man tag i mindre jobb inom webbdesign/webbprogrammering?
Alla idéer är välkommna.
Samla och Panta burkar, tigga pengar på stan.
Finns det att få tag i anställningar på kvällar helger?
Finns det sätt att tjäna extra pengar på nätet?
Alla idéer:
- Webbdesign / Webbprogrammering
[Kommentar saknas]
- Svara på enkäter hos Sifo (webbpanel)
[Här blir man inbjuden via mail och svarar på enkäter. Visserligen inga riktiga pengar, men man kan få ut Trisslotter]
(Finns det liknande saker?)
Det finns säkert sådana här trådar redan, men tänkte att vi kunde göra en ny lite mer uppdaterad.
Tänkte bjuda på sammanställa svar i slutet av tråden så det blir lätt att läsa ut resultatet.
Kommer kontinuerligt att fylla på med alla idéer samt skriva om hur man går till väga.
Min ambition är att detta kan bli en större sammlingstråd.
Detta borde vara något som ganska många är intresserade av.
Lite backstory
Jobbar förtillfället som heltid som IT-ansvarig på ett företag:
En tjänst på 40 timmar i veckan. Jobbar 8-17 eller 8-18 alla dagar i veckan, och är ledig varje fredag jämn vecka
Jag saknar en riktig hobby, förutom att jag tränar ett par gånger i veckan, och känner att jag både vill och behöver ha något att lägga min tid på.
Min tanke är att lägga överbliven tid på att tjäna mera pengar.
Tänkte att folk kan få diskutera och komma med förslag på hur man tjänar pengar utöver sitt "normala jobb"
Jag personligen har ganska hyfsade kunskaper inom webbdesign och webbprogrammering. Har dock aldrig gjort något seriöst jobb och vet inte heller var man kan tänkas hitta sådana jobb.
Visst måste de finnas mindre företag som vill ha en sida på nätet och som inte har alldelles för höga krav? Visst så ska inte behöva betala så där värst mycket heller.
- Så hur får man tag i mindre jobb inom webbdesign/webbprogrammering?
Alla idéer är välkommna.
Samla och Panta burkar, tigga pengar på stan.
Finns det att få tag i anställningar på kvällar helger?
Finns det sätt att tjäna extra pengar på nätet?
Alla idéer:
- Webbdesign / Webbprogrammering
[Kommentar saknas]
- Svara på enkäter hos Sifo (webbpanel)
[Här blir man inbjuden via mail och svarar på enkäter. Visserligen inga riktiga pengar, men man kan få ut Trisslotter]
(Finns det liknande saker?)