Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

industriell ekonomi eller datateknik

Postat av addepladde den 3 Juli 2012, 21:14
22 kommentarer · 5 727 träffar
tjo grabbs. jag står här och behöver lite input på mitt högskoleval. står nämligen och velar mellan civ. ing. industriell ekonomi och civ. ing. datateknik.

om ni har gått/går/ska gå någon av linjerna får ni gärna hjälpa mig med mitt val :) ska gå på KTH för övrigt.

just nu är mitt förstahandsval datateknik, då jag tycker programmering etc är kul. nackdelen med det är att jag kanske inte vill sitta framför en dator i resten av mitt liv, samt att skolgången kanske blir tråkigare då jag antar att det är lite mindre socialt folk på datateknik jämfört med ind. ek.

industriell ekonomi är ju en väldigt bred linje, där man kan välja datateknik som inriktning i 3an. nackdelen är att ekonomi kanske inte är huvudintresset för mig, men denna linje leder oftare till chefsjobb vad jag vet, och man kan välja lite fler spår i sitt liv.

jag vill ha synpunkter!
Föregående tråd
Nästa tråd

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar