Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Papperslösa invandrare får gratis sjukvå

Postat av Megadöden den 29 Juni 2012, 01:31
260 kommentarer · 568 träffar
Moderator:

Nej, denna tråd bryter inte mot regel §20. Enligt Wikipedias definition av integrationspolitik är uttrycket "i svensk politisk debatt dels politik för att underlätta nyanlända invandrares etablering i landet, dels en anpassning av det svenska samhället efter de förändringar som invandringen inneburit".

Min tråd är inte tänkt att diskutera ovanstående. Har du åsikter så vill jag bli kontaktat via PM där jag kan försvara tråden innan den tas bort.

----------

"Regeringen och Miljöpartiet presenterade i dag 08.15 en ramöverenskommelse om migrationspolitiken där de så kallade “papperslösa”, som på riktigt är illegala invandrare som inte äger rätt att vara i Sverige, nu ska få rätt till gratis vård"

http://www.swedenconfidential. info/2012/06/28/papperslosa-fa r-nu-ratt-till-gratis-vard /)

Del ur en annan artikel:

"När det gäller gömda och papperslösa barn får de nu rätt till exakt samma vård som alla andra barn i Sveige. Vuxna papperslösa, det vill säga de som aldrig sökt tillstånd om att få bo i Sverige, och de som lever gömda efter utvisningsbeslut, får rätt till den vård som asylsökande har i dag. Det innefattar subventionerad mödravård vård som inte kan anstå och annan akutvård."

( http://sverigesradio.se/sida/a rtikel.aspx?programid=83&artik el=5170598 )

Vad tycker Fragbite om detta? Och vad tycker ni som inte röstade på SD i valet 2010? Är ni stolta över ert val av parti, eller är ni redan ivriga över att markera 7-klöverns felsteg nästa val genom att rösta på t.ex. SD?

Diskutera, men låt inte tråden gå till överdrift!
PS: Innan någon påpekar det; jag är medveten om att rubriken inte är fulländad, men det finns visst ett max antal tecken man får ha på trådrubriker.
Föregående tråd
Nästa tråd

260 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar