1
Datorn krånglar (fryser)
Postat av 0sthyvel den 21 Juni 2012, 21:54
5 kommentarer · 332 träffar
Hej jag har haft det här problemet i över ett år nu. Min dator stannar upp, den fryser helt och ljudet laggar fast. jag kan inte trycka på någonting, ända sättet är att starta om den manuellt.
Det händer när jag startar windows, när jag spelar spel (spelar ingen roll vilket). Det händer när jag kollar youtube filmer. Temperaturerna är helt okej inte i närheten av något farligt.
Jag har lämnat in datorn till inet och dem hittade ingenting, antar att det är för att det inte är något prestanda problem. För jag kan spela BF3 hur länge som helst men om jag kör LoL i 10 minuter så fryser datorn.
För övrigt så hade jag en äldre dator som jag tog tre delar ur. Grafikkort (gtx 460) Hårddisk, nätagg. Jag har alltså tre delar som var i min äldre dator som krånglade i den nya. MEN det krånglar även om jag byter ut dessa tre delar.
Vad är det för skit som gör att det krånglar? jag har jordat hemma btw
I burken:
Gigabyte GTX 460 (jag har prövat med ett 560 i också)
Corsair 8 gig ram
intel i5 3,3
asrock p67
corsair 500watt
Hoppas någon har upplevt samma problem, det går ju inte att lösa eftersom att felet inte kan hittas.
ÄVEN:
Formaterat
prövat alla möjliga drivrutiner från nvidia
Det händer när jag startar windows, när jag spelar spel (spelar ingen roll vilket). Det händer när jag kollar youtube filmer. Temperaturerna är helt okej inte i närheten av något farligt.
Jag har lämnat in datorn till inet och dem hittade ingenting, antar att det är för att det inte är något prestanda problem. För jag kan spela BF3 hur länge som helst men om jag kör LoL i 10 minuter så fryser datorn.
För övrigt så hade jag en äldre dator som jag tog tre delar ur. Grafikkort (gtx 460) Hårddisk, nätagg. Jag har alltså tre delar som var i min äldre dator som krånglade i den nya. MEN det krånglar även om jag byter ut dessa tre delar.
Vad är det för skit som gör att det krånglar? jag har jordat hemma btw
I burken:
Gigabyte GTX 460 (jag har prövat med ett 560 i också)
Corsair 8 gig ram
intel i5 3,3
asrock p67
corsair 500watt
Hoppas någon har upplevt samma problem, det går ju inte att lösa eftersom att felet inte kan hittas.
ÄVEN:
Formaterat
prövat alla möjliga drivrutiner från nvidia