Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ont i ryggen, träna ändå?

Postat av Mr.P12 den 18 Juni 2012, 11:04
19 kommentarer · 5 793 träffar
Hej hej. Troligtvis helt fel forum att fråga på, men men.

Vurpade på skidor i februari och sträckte då sannolikt ryggen, detta blir bra vartefter men kan sedan få ont igen vid någon explosiv okontrollerad rörelse, alltså INTE på gymmet då jag kan anpassa mig.

Ryggen är i alla fall nästan helt bra, den har varit såhär förut men som sagt så kan jag lätt riva upp skadan vid en okontrollerad rörelse. Var och besökte både läkare och sjukgymnast.

Sjukgymnasten påstod att jag skulle vila från MMA:n och eventuellt spela fotboll i korpen om jag ville och träna upp ryggen med lätta vikter på gymmet (har ont på sidan av ryggen så marklyft etc fungerar utmärkt). Läkaren påstod att jag kunde köra både MMA och fotboll, och träna övningar (hon sade ingenting om vikterna).

När ryggen blir dålig igen så tar det ungefär 3 veckor innan den återhämtar sig nästan helt. Ska tillbaka till sjukgymnasten sista gången nu på onsdag. Har en MMA träning jag funderar att gå på, men kommer kännas sjukt surt om jag får ont igen. Jag har som sagt rivit upp skadan 3-4 gånger redan.

Så vem anser ni har rätt? Läkaren sa att det inte var farligt att riva upp den vilket låter rimligt, men hon sa att jag inte skulle vila från MMA eller korpen vilket jag tycker känns orimligt, det kan ju knappast vara bra att riva upp skadan? Det är så pass obekvämt när skadan rivs upp så att jag inte kan sitta normalt i samma ställning på bussen i 2 minuter utan att det gör ont, men efter ett par veckor så blir det bra igen, men det har uppenbarligen inte blivit HELT bra eftersom att jag får ont på exakt samma ställe.

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..