1
Keff service - vad göra?
Postat av PARIS AWAY den 13 Juni 2012, 16:05
10 kommentarer · 212 träffar
Tjena.
Har varit en trogen tele2 kund i snart 2 år nu och jag har under hela denna period haft många problem.
Tele2 levererar internet till mig via telefonjacket.
Jag betalar för 54 mbit/sek. På bredbandskollen och speedtest har jag 6mb ned, 0.45 upp.
Pröjsar 349 pix i månaden, för nåt som inte fungerar.
Internet har dött lite närsom och gett mig dc från en hel del viktiga moment när jag gamear.
Problemet är att nu har det kommit till en punkt där såfort någon ringer hit så dör internet, alltså är någon jävligt konstigt kopplat.
Jag vet att skiten sitter i första telejacket, att det är rätt kopplat etc (då det var en tele2 nisse som var här och installerade), sladdarna är nya etc etc.
Saken är den att jag har fått så jävla keff support från tele2, dom har sagt samma jävla sak till mig och dom har fortfarande inte löst det. Jag har bett om att få hit en nisse så att han kan kolla på situationen, men det har inte kommit någon hit.
Dom har sagt att dom hör av sig senast om 2 dagar, det har tagit upp till 2 veckor, eller tills dess att jag ringt upp dom och frågat vad dom gör med sina liv.
Dom har smsat mig att problemet är "åtgärdat", men det är det ju verkligen inte.
Jag ringde senast idag och personen ifråga gjorde en "ny anmälan" på mitt telejack då problemet ligger där, och inte i modemet. (Jag har fått hem 3 nya modem utav någon konstig anledning).
Han har sagt att det kommer ta högst 2 dagar, vilket alla andra fittor på tele2 har sagt till mig redan. Har fått ett jävla sms 1 vecka senare att saken är biff när den inte är det.
Skall jag vänta i "2 dagar" och se vad som händer, eller ska jag be dom dra åt helvete om de ej hört av sig inom angiven tidsram och säga upp mitt abonemang?
Tacksam för svar och hjälp.
HATA TELE2
Har varit en trogen tele2 kund i snart 2 år nu och jag har under hela denna period haft många problem.
Tele2 levererar internet till mig via telefonjacket.
Jag betalar för 54 mbit/sek. På bredbandskollen och speedtest har jag 6mb ned, 0.45 upp.
Pröjsar 349 pix i månaden, för nåt som inte fungerar.
Internet har dött lite närsom och gett mig dc från en hel del viktiga moment när jag gamear.
Problemet är att nu har det kommit till en punkt där såfort någon ringer hit så dör internet, alltså är någon jävligt konstigt kopplat.
Jag vet att skiten sitter i första telejacket, att det är rätt kopplat etc (då det var en tele2 nisse som var här och installerade), sladdarna är nya etc etc.
Saken är den att jag har fått så jävla keff support från tele2, dom har sagt samma jävla sak till mig och dom har fortfarande inte löst det. Jag har bett om att få hit en nisse så att han kan kolla på situationen, men det har inte kommit någon hit.
Dom har sagt att dom hör av sig senast om 2 dagar, det har tagit upp till 2 veckor, eller tills dess att jag ringt upp dom och frågat vad dom gör med sina liv.
Dom har smsat mig att problemet är "åtgärdat", men det är det ju verkligen inte.
Jag ringde senast idag och personen ifråga gjorde en "ny anmälan" på mitt telejack då problemet ligger där, och inte i modemet. (Jag har fått hem 3 nya modem utav någon konstig anledning).
Han har sagt att det kommer ta högst 2 dagar, vilket alla andra fittor på tele2 har sagt till mig redan. Har fått ett jävla sms 1 vecka senare att saken är biff när den inte är det.
Skall jag vänta i "2 dagar" och se vad som händer, eller ska jag be dom dra åt helvete om de ej hört av sig inom angiven tidsram och säga upp mitt abonemang?
Tacksam för svar och hjälp.
HATA TELE2
Säga upp?
8 personer har röstat






