Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Läs min novell

Postat av AerzieG den 7 Juni 2012, 22:57
17 kommentarer · 1 456 träffar
tjenare jag håller på med en skoluppgift, och jag undrar vad ni tycker om kapitel 1 i min gangster novell som jag håller på och skriver. blir ni intresserade av att läsa mer? vad kan jag göra bättre, jag behöver kritik och det nu! och också vad jag gjorde bra självklart :D jag lider av dyslexi och har problem med stavningen, så försök och inte lägg så stor energi på det bara!

Kapitel 1
Dem första slagen mot hans huvud gjorde ont i knogarna, men smärtan försvann mer och mer, precis som Tonys liv jag höll på att ta med mina bara händer. Tony, råttan! tjallaren! killen som skulle säga vad som hellst bara han fick sin sil, jag borde ha lärt mig vid det här laget att det inte går att arbeta med knarkare. men hur ska man känna igen en knarkare? jag sov själv inte så bra nuförtiden så jag skulle lika gärna se ut som en.
jag sträckte mig efter en ciggaaret jag hade lämnat i innefickan på min armani kavaj tidigare den kvällen. en ciggaret som jag fått av Tony faktist, roligt att jag skulle röka den vid just detta tillfälle. Jag bet av filtret med framtänderna och tog fram min Zippio i guld, ingraverat i tändaren var också namnet J.Eriksson. jag tände ciggen, drog in röken. Och kände hur kylan från denna kalla höstkväll sakta försvann från min kropp och ut i fingertopparna, där den sedan avtog helt.
Allt hade inte alltid varit såhär flådigt, jag var inte född i en rik familj eller nått som kokainsnortarna på stureplan, jag var född och uppväxt i en förort till stockholm. vi bodde i en äcklig lägenhet i ett snuskigt område, jag, min mamma och min bror. trots att allt var skit och vi inte hade några cash så funkade det. vi var ju trots allt en familj, men en dag. togs dem enda känslor jag haft ifrån mig, ni förstår min mamma var en knarkare, en pundare. och eftersom vi inte hade några para så erbjöd hon sin kropp för pengar, jag var 11 år vid den tidpunkten. så jag fattade vad som pågick, min bror var bara 4år trots att vi inte hade samma pappa var han lika faderlös som jag. mamma brukade skicka ut oss till lekparken när hon tog imot sina kunder, och så gjorde hon också den här gången. jag brukade sitta på en gunga utanför tills äckelgubben där inne var klar. men den här gången kom han aldrig. jag gick upp till lägenheten för att se vad som var fel, låset på dörren var obrukbart efter alla snutar som sparkat in dörren. skummt nog tog dem oss aldrig till socialen före morsan dog. dem knullade henne som ett djur istället. jag öppnade sakta dörren och gick in i hallen, det låg trasiga tröjjor och byxxor överallt som mamma använde till att strypa armen medans hon tände på. jag uppmärksammade också en massa blodfläckar på dem, mitt på golvet väldigt malpracerad låg en stor bit ganja. jag kikade vidare in i vardagsrummet. mamma var omringad av en stor nästan genomskinlig spya, med en lätt ton av gult. gubbjävlen sket i att hon överdoserat och fortsatte knulla henne, även fast hennes 2 barn väntade på henne ute i lekplatsen. Då kände jag det, det var nått som dog inom mig. jag backade med ursinnig blick ut i hallen, inte för att fly. utan för att hitta något att döda med. och jag visste precis vad jag skulle leta, mamma hade självklart använt en kniv när hon delade ganjan. om jag bara kunde hitta den och döda fittgubben! där låg den, jag prang mot han. sträckte upp handen och högg.
Broshan blev ivägskickad till skåne för att bo hos en fosterfamilj, jag blev placerad på mental vård i 10 år på Säters mentalsjukhus. det var inte mordet jag låg bakom till ungdomsvården var orolig för mig, det var för att jag hade betett mig som ett djur, en jävla hund! när dem hittade mig. jag hade då hunnit hugga han 36 gånger i ryggen och skärt kuken av honom.

när jag var 22 släpptes jag, det var då livet började handla om pengar, para, cash. och jag skulle göra allt för att få det jag ville ha.

vill du se ett kapitel 2 här på fragbite?

33 personer har röstat

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..