Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Klimakteriet fimpar ner till min balkong

Postat av Pro Patria den 6 Juni 2012, 13:58
17 kommentarer · 1 130 träffar
Hej fb

Jag har ett litet problem med min granne. Jag bor i ett hyreshus och i min port så har jag både en tant under mig och en kvinnan ovanför mig, bägge röker.

Jag har inte haft något problem med dem, utan bara att det har luktat rök inne hos mig pga att de röker. Jag kan inte göra så mkt åt det, de ska ju få röka om de vill. Men för någon dag sen så låg det en fimp på min balkong, jag tog bort den och tänkte att den kanske bara råkade trilla ner. Men igår så låg det 7 fimpar och aska precis utanför balkongdörren..

Jag kan inte tänka mig att tanten under slänger upp fimp och inte heller att några ungdomar står och slänger upp så jag vet att det är "klimakteriet" ovanför mig som har droppat ner dem genom en springa som går mellan golvet och sidoväggarna på balkongen.

För det första så tycker inte jag att jag ska behöva plocka upp efter folk som röker, för det andra så är farligt och kan ju förstöra t.ex. utemattor som jag har. Och för det tredje är det ju förbannat äckligt..

Jag har suttit upp en lapp i min port om att de borda tänka till innan de fimpar, och nämnde att jag fått fimpar på min balkong. Nämnde inge namn eller så.. Men de vet att det är jag och hon vet att det är hon jag menar.

Men vad mer kan jag göra om hon skulle ställa till med fanskap? Hon spelar förövrigt ibland musik mitt i veckan på natten så jag börjar lessna på hennes inglesiaskit som går på repeat.

Förövrigt, får man röka på balkonger? Genom att det luktar ju och det är ju glöd? Man får ju inte grilla med kolgrill, varför ska man få röka massa cancerpinnar då?

Jag börjar få mina aningar om att hon gör det för att hon tycker att jag är rasse eller något. Jag känner av det..

Har ni haft någon eller har ni någon liknande granne?

Slänger med en låt med Coe - http://www.youtube.com/watch?v =EN7TZ5HCi_E

Fridens Liljor! Pro Patria.
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..