Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad ska jag välja? skoluppgift

Postat av LodarLetarN den 5 Juni 2012, 12:27
6 kommentarer · 183 träffar
5. Avslutande reflektion

Välj ut något du under de närmaste två veckorna upplevt, sett på TV, läst i tidningen, funderat kring, och försök förklara utifrån en psykologisk synvinkel/koppla till något inom ämnet psykologi. Det kan beröra något av de ämnesområden vi arbetat med under kursen. (Glöm inte att hänvisa till källa om du använder en annan än boken!)

Exempelvis kan du:

* Koppla perception till en viss reklam. Hur fångar den ditt intresse?

* Vad händer i ett TV-program som ”Big Brother” förklarat utifrån Socialpsykologi och andra perspektiv?

* Berätta om en artikel du läst i tidningen om psykisk ohälsa och fundera kring tänkbara behandlingsmetoder. (Alt. diskutera utifrån vad som står i artikeln.)

* Något samhällsfenomen som påverkar människans beteende eller psykiska mående.

* Kanske har du sett en film eller TV-program som kan kopplas till psykologi på ngt sätt?

* Berätta om studiebesöket till Uppsala och vad som där fångade ditt intresse inom ramen för psykologi.

--------------------------- ------------------------------ -------------

Om jag ska vara helt ärligt förstår jag mig inte på denna uppgift. Kan någon vara snäll och förklara/ge ngt exempel på vad jag ska välja/skriva om?
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..