Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Få F i betyg?

Postat av blacker3336 den 28 Maj 2012, 19:25
75 kommentarer · 5 119 träffar
Hej fragbite! Skriver lite snabbt nu så jag bjuder på stavfel osv...

Jag läser första året på Natur/samhäll och ska på torsdag ha ett slutprov i Kemi kurs 1a. Min kemi lärare har både min klass, och teknik klassen.

Nu till saken... kan läraren sätta F i betyg utan att skicka ut en betygsvarning? Enligt skollagen eller vad det heter så måste läraren skicka en varning till rektor, mentor och förräldrar, vilket han inte har gjort. Av cirka 60 elever har ungefär 30 elever underkänt i ämnet (vi är inte korkade, det är hans undervisning som är värdelös).

Så, kan han göra så eller inte? Jag själv är ingen klippa på kemi men har inte fått någon varning även fast jag inte kommer klara kursen... så, det känns ju lite fucked up..

tack för svar!

Edit:
Fick precis reda på att halva klassen är inskriven till sommarskola.
Bryr mig faktiskt inte, bara jag klarar kursen.
Hur fungerar sommarskola? Har hört att det är 5 dagar 3 timmar om dagen, är det prov på det man lär sig då?

Okej, jag gör det simpelt för er.
Jag har lärt mig att hitta en sten.
Jag får sedan lära mig hur man kastar stenen.
Nu ska jag ha ett prov på hur man hittar, plockar upp och kastar stenen. Det finns dock ett men... Jag har ju inte lärt mig hur man tar upp stenen!
Likadant i kemin. Jag har lärt mig att väte är H och att syre är O men på provet måste jag veta vad syre, väte och koppar är.

Jag ställde frågan, "Är det ett måste att skicka ut en varning innan kursen är slut eller kan läraren strunta i det?"

75 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 75 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..