1
För er som läst på om lagarna lite!
Postat av generation den 27 Maj 2012, 13:35
17 kommentarer · 208 träffar
OBS!
Endast en tråd för er som läst på lite juridik och kan rättigheter ang. pengar etc.
Tja folket, jag går trean i gymnasiet.
en polare till mig har sin mosters man som kör flakfirma och vi har fått lite rabbaterat pris, nu kom de fram, 2 veckor innan flaket, att de inte kommer bli av.
Vi gav 100kr per person i handpenning (vi var 20 st som betala den)
sen gav dom oss en deadline till ett visst datum där vi skulle betala in 600kr, gjort är gjort, vi betalade in 600.
och det fattas 3800kr fortfarande.
14500 är det totalt som ska in.
alltså vi har gett dem 10700kr ink. handpenningen då.
nu eftersom dessa 3800 fattas ska de inte bli ett flak och inga vill betala.
har vi rätt till att få pengar på något vänster?
för om flaket inte blir av så blir de polisen nästa, det finns ett kontrakt dock har jag inte sett det med mina egna ögon och enligt två i klassen (de som styrde upp skitet) så finns de ingen chans att få pengarna tillbaka...
rätt / fel??
Endast en tråd för er som läst på lite juridik och kan rättigheter ang. pengar etc.
Tja folket, jag går trean i gymnasiet.
en polare till mig har sin mosters man som kör flakfirma och vi har fått lite rabbaterat pris, nu kom de fram, 2 veckor innan flaket, att de inte kommer bli av.
Vi gav 100kr per person i handpenning (vi var 20 st som betala den)
sen gav dom oss en deadline till ett visst datum där vi skulle betala in 600kr, gjort är gjort, vi betalade in 600.
och det fattas 3800kr fortfarande.
14500 är det totalt som ska in.
alltså vi har gett dem 10700kr ink. handpenningen då.
nu eftersom dessa 3800 fattas ska de inte bli ett flak och inga vill betala.
har vi rätt till att få pengar på något vänster?
för om flaket inte blir av så blir de polisen nästa, det finns ett kontrakt dock har jag inte sett det med mina egna ögon och enligt två i klassen (de som styrde upp skitet) så finns de ingen chans att få pengarna tillbaka...
rätt / fel??
Rätt/fel?
9 personer har röstat