1
Teila sämst ISP?
Postat av k1piee den 26 Maj 2012, 01:02
9 kommentarer · 223 träffar
Tjenare!
Tänkte dela med mig av min upplevelse av Telia som ISP.
Det hela började med att vi hade BBB (ADSL) från början, komunen grävde in rör för att blåsa fiber i och lovade oss fiber efter ca. 2 månader så vi sa såklart upp vårt BBB. Efter uppsägningstiden hade gått ut så stod vi där utan varken fiber eller internet. För att få en lång historia kort så har vi fortfarande inget fiber, 1.5 år senare. Jag beställde iaf Telia någon månad senare vårt BBB hade gått ut för att de var snabbast på att leverera såklart, Jag behöver internet för att kunna jobba hemma och körde med en sämst 3G dongel under tiden.
Att få det inkopplat tog inte så lång tid, det klagar jag inte på, MEN jag ringde för ett tag sen och bad dom uppgradera från mitt nuvarande 8Mbit till 30Mbit och de lovade att jag skulle ha det inom 8 arbetsdagar. Jag tänkte "fan vad chill, då har jag sabbare internet innan nästa helg". Jo TJENA haha, jag ringde i FEBRUARI och fick det uppgraderat IDAG...
Vad tycker ni om detta?
Självklart kunde jag ringt och klagat på att jag inte hade fått det, och det gjorde jag 2 gånger. Jag bad dom uppgradera och varje gång så sa dom att de inte såg att jag hade ringt innan. Jag har också ringt dit och bett dom säga upp mitt jäkla Telia Smart utan att ett jäkla skit har hänt..
Anledningen till detta tror jag är att jag inte vill binda fast mig i ett år, jag betalade nämligen 1200kr extra för att jag inte skulle ha någon bindningstid alls. Varje gång jag ringde dit så försökte dom få mig att binda upp i ett år och frågade varför jag inte ville det osv.
Jag blir så jävla förbannad på idioter som struntar i sina kunder bara för de känner att de tjänar inte lika mycket pengar på det som kunder som t.ex binder upp sig i ett år...
Är det någon här som har varit med om något liknande?
Ville bara dela med mig av detta för jag är Extremt jävla förbannad och skulle jag få chansen så skulle jag inte tvekat att trycka upp en jävla hundskiti huvet på Telias VD.
Tack för mig!
Tänkte dela med mig av min upplevelse av Telia som ISP.
Det hela började med att vi hade BBB (ADSL) från början, komunen grävde in rör för att blåsa fiber i och lovade oss fiber efter ca. 2 månader så vi sa såklart upp vårt BBB. Efter uppsägningstiden hade gått ut så stod vi där utan varken fiber eller internet. För att få en lång historia kort så har vi fortfarande inget fiber, 1.5 år senare. Jag beställde iaf Telia någon månad senare vårt BBB hade gått ut för att de var snabbast på att leverera såklart, Jag behöver internet för att kunna jobba hemma och körde med en sämst 3G dongel under tiden.
Att få det inkopplat tog inte så lång tid, det klagar jag inte på, MEN jag ringde för ett tag sen och bad dom uppgradera från mitt nuvarande 8Mbit till 30Mbit och de lovade att jag skulle ha det inom 8 arbetsdagar. Jag tänkte "fan vad chill, då har jag sabbare internet innan nästa helg". Jo TJENA haha, jag ringde i FEBRUARI och fick det uppgraderat IDAG...
Vad tycker ni om detta?
Självklart kunde jag ringt och klagat på att jag inte hade fått det, och det gjorde jag 2 gånger. Jag bad dom uppgradera och varje gång så sa dom att de inte såg att jag hade ringt innan. Jag har också ringt dit och bett dom säga upp mitt jäkla Telia Smart utan att ett jäkla skit har hänt..
Anledningen till detta tror jag är att jag inte vill binda fast mig i ett år, jag betalade nämligen 1200kr extra för att jag inte skulle ha någon bindningstid alls. Varje gång jag ringde dit så försökte dom få mig att binda upp i ett år och frågade varför jag inte ville det osv.
Jag blir så jävla förbannad på idioter som struntar i sina kunder bara för de känner att de tjänar inte lika mycket pengar på det som kunder som t.ex binder upp sig i ett år...
Är det någon här som har varit med om något liknande?
Ville bara dela med mig av detta för jag är Extremt jävla förbannad och skulle jag få chansen så skulle jag inte tvekat att trycka upp en jävla hundskiti huvet på Telias VD.
Tack för mig!






