Tjenare!
Jag är 17 år och har siktet inställt på att stå på scen inom cirka ett år. Jag tycker det är så extremt roligt att styrketräna och har slutat på de sporter jag gick på för att kunna orka mer under passen. Nu när sommarn kommer så funderar jag på att testa att köra dubbelpass, alltså ett pass runt klockan 12 på förmiddagen, och sen ett till runt 8 på kvällen.
Vad är fördelarna och nackdelarna med detta? Har inte hittat några nackdelar när jag sökt runt på google, har iofs inte hittat så mycket om det heller. Funderar också på att ta bort alkoholen under sommaren och bara dricka någon gång i månaden alt. vid högtider och då inte för mycket, värt/ovärt?
Tack för hjälpen!
#2 Jo det har jag med tänkt på. Men jag menar, om jag sköter kosten riktigt bra och inte slarvar med sömnen osv så borde det väl inte bli för mycket. Även om jag kommer till kvällspasset skit trött och seg så kör jag lite lägre vikt men högre reps, om jag har energin så lassar jag bara på.
Körde också under cirka 6 månader ett innebandypass på en och en halvtimme och direkt efter det ett gympass, så jag saknar knappast motivation för det jag gör.
dvs 14pass
#5 Kommer vara olika muskelgrupper morgon/kväll såklart :)
#6 Ja det kanske är totalt onödigt, vad vet jag.. Kändes bara som att det skulle vara kul att testa då jag läst mycket om att folk har växt till berg som kör dubbelpass. Det blir ju dock inte mycket tid till annat då man antagligen är ganska slut när man kommer hem på kvällen, då kanske man inte är så jävla pigg på att dra till en polare.