Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför går jag inte ner i vikt?

Postat av Ruze den 8 Maj 2012, 18:05
141 kommentarer · 3 066 träffar
Hej! För ett år sen ungefär började jag träna på gym. Då vägde jag 115kg. Men mitt intresse var inte så stort och jag var inte så seriös när jag tränade. Hände att jag efter ett gympass kunde dra och äta ett mål på donken. Då jag gick sista året på gymnasiet så var de väldigt mycket plugg sista månaderna så ja la tillslut träningen åt sidan för att fokusera på plugget. I somras så sommarjobbade jag och jag jobbade väldigt mycket övertid (cash! ) så de ledde till att jag var för trött för att orka träna. Tränade kanske 1-2 dagar i veckor, ibland inget alls.

Men så slutade jag jobbet i oktober och blev arbetslös. Så första november tog jag tag i träningen. Började köra fem gånger i veckan. Allt gick verkligen kanon. Jag såg en dokumentär om Arnold och andra biffar från 70talet vilket taggade mig enormt. Så jag började köra på rätt så hårt, som sagt fem gånger i veckan. Jag vägde nu 115kg. Jag ser mig inte själv som en stor rundboll utan jag ser lite ut som Marshall i How I Met Your Mother, fast lite smalare. Alla som ser mig tror jag väger 80-90kg. Men jag har ändå fett på kroppen (små manboobs t ex..) som jag vill ha bort. Så såhär såg mitt träningschema ut:

(Pga skada kan jag bara motionera genom att gå, cykla eller crosstrainer och jag läste att crosstrainer skulle vara effektivast så jag kör det).

Jag tränar på kvällen runt 8-9.

Måndag: 30min crosstrainer på 12nivån av 25. Sen kör jag axlar + biceps.
Tisdag: 30min crosstrainer på 12nivån av 25. Rygg.
Onsdag: 30min crosstrainer på 12nivån av 25. Triceps
Torsdag: Vilar/cyklar hemma i 40-50min.
Fredag: Vilar/cyklar hemma i 40-50min.
Lördag: 30min crosstrainer. Bröst.
Söndag: 30min crosstrainer. Ben.

Händer att jag kanske vilar onsdagen (cyklar hemma t ex) och kör triceps på torsdagen men ungefär såhär ser mitt gymschema ut. Jag tog det från flashback så det är inget jag kommit på själv. Jag känner själv att jag blivit otroligt mycket starkare så schemat passar mig bra. Sen februari så cyklar jag även på förmiddagen så jag kör alltså minst 60min motion om dagen 5-6 gånger i veckan.

Men så är nu problemet. Jag har kört 5-6 gånger i veckan sen första november. Vad väger jag nu? 114kg-115kg. Jag har knappt gått ner något. Jag är ingen expert på kost. Jag följer t ex inget kostschema men jag vet grunderna. Jag har inte druckit nån läsk sen oktober. Knappt ätit något godis (kanske blivit en kexchokad en fredag, bara en då). Jag äter inte chips, munkar eller något sött. Jag äter mycket frukt och jag dricker minst 1-2 liter vatten per dag. Såhär ser en normal matvecka ut för mig på ett ungefär:

Måndag: Frukost - två mackor med prickig korv och mjölk. Lunch - Potatisbullar, 6st med lingonsylt. Middag - Spagetti köttförs. Kvällsmål - två mackor med prickig korv och mjölk.

Tisdag: Frukost - två mackor med prickig korv och mjölk. Lunch - Pyttipanna med ketchup. Middag - Fiskpinnar med potatis och spenat. Kvällsmål - två mackor med prickig korv och mjölk.

Onsdag: Frukost - två mackor med prickig korv och mjölk. Lunch - Blodpudding, 6st med lingonsylt. Middag - Potatis, sås och kotletter. Kvällsmål - två mackor med prickig korv och mjölk.

Torsdag: Frukost - två mackor med prickig korv och mjölk. Lunch - Spagetti köttfärs (rester). Middag - Köttbullar potatismos. Kvällsmål - två mackor med prickig korv och mjölk.

Fredag: Frukost - två mackor med prickig korv och mjölk. Lunch - Potatisbullar (samma som i måndags). Middag - Potatis, kött, sås. Kvällsmål - två mackor med prickig korv och mjölk.

Lör och sön varierar med liknande mat ungefär.

Jag äter mycket frukt. Bananer t ex. Inget godis, läsk eller något. Jag dricker nästan aldrig alkohol (druckit 3 gånger sen november).

Så vad gör jag för fel? Jag vet att de tar tid att gå ner i vikt men efter att ja gymmat i ca 5 månader 5-6 gånger i veckan tycker man man borde gått ner något i vikt? Jag känner att jag blivit lite tunnare runt magen men är ingen skillnad på vågen. Antar att det är något med kosten men jag vet även att min morfar t ex är rätt så stor. Min mamma har samma kroppsbyggd och nu är det jag som har denna kroppsbyggd. Så det är lite i generna att vara stor som jag är men jag vet att jag har mycket fett på kroppen och det ska bort! Mitt mål var väl först att gå ner 10kg till sommaren men jag skiter faktiskt i det nu utan mitt mål är att om ett år iallafall gått ner 10kg..något jag borde klara av!

Så vad gör jag för fel?
Föregående tråd
Nästa tråd

141 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 141 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..