Kattjäveln tuggade av kabeln, döda bror?
Hej.
Var på semester i en vecka och när jag kommer tillbaka så har min bror suttit vid min dator (som han f.ö också sabbat helt då den blivit fittseg och jag måste omformatera hela skiten, tack.) och släppt in ena mongokatten i rummet, brukar själv ha den kattjäveln här då och då men har koll på den då för att den av någon anledning har en fetish för att bita av mina kablar, i mitt rum, inga andra kablar.
Nu är fallet så att brorsan satt vid datorn, drog ner och fetade sig i köket eller något utan att slunga ut katten ur rummet och stänga dörren så den började mumsa i sig sladdhelvete till mitt Siberia v2, det är helt av nu.
Undrar helt enkelt:
Kan man löda det på något lätt sätt, tillfälligt tills jag beställt ett nytt (måste få in pengar först)?
Eller ska jag helt enkelt beställa ett så snabbt som möjligt och skita i att försöka laga det och lägga det i kattens matskål?
Var får man tag i billigast v2?
Tacksam för svar.
Våra gick inte att löda...
Skrivet med min iPhone
Skjut den och ge den till grannen i ett paket, säg sen att han ska säga åt kattäcklet att inte leka på din mark igen.
Synd att det inte gick att löda :(
Tyckte det var mycket billigare förut än nu så tänkte om det var någon tillfällig superrea, såg det för 389 eller något förut, nu 590 överallt, så skulle bara kolla om det jag har för mig kan stämma :)
Han är inte värd något han gillar, han ska få sten och arsenik i matskålen framöver.
Möjligt... Fast vill ha ett headset också :(
Köpt ett nytt headset som ev. är trådlöst och det är ett stort problem och med micken i headsetet?
Har den versionen med tråd, G35an och den är underbar <3
Skulle köpa detta headset om jag var du
http://www.logitech.com/sv-se/ gaming/headsets/devices/7248
Blir det då min kära g35a viker av från livets skepp<3
Brorsan kom precis hem efter 1½ år i olika länder där han backpackat så han har snålt på dollars just nu då han kom hem för någon vecka sen och ska börja jobba om 1 vecka, så kan inte kräva det av honom.
Vem sa att det var ett skämt? :E
Svårt att lära katter, får bespruta nästa headsladd med "anti-katt"-spray eller något :/
Nej men vill ha V2, förbannat skönt och bra ljud, har haft mitt i två år så är van vid det och kunde inte vara mer nöjd så rockar ett till sådant :)
katt jävel, kan ju tänka sig för lite tycker man.. nä usch fy tvi asså.
Sluta vara så arg på katten då det är din brors fel.
/thread
Fick det förrförra julen dvs 2½ år sedan, 2 års garanti på headsetet. Har även svårt att tro att du får ut garanti för att din katt äter upp sladden.
Katten skall dö.
Ja, det går att löda det, inte så snyggt med tejpen sen bara.
Skulle man inte vilja ha en liten buckla med krympslang på kabeln är det bara att byta ut kabeln. Kostar väl 20:- högst
I'm not even surprised.
Nä älskar honom men han är äcklig och ett svin :)
Testar att löda.
Går utmärkt att bara köpa ny sladd och löda dit, har gjort det flera gånger på glappande headsets.
katten/katterna lär inte vilja bita på någon typ av sladd
efter det.
Har själv testat och mina 2 katter går inte i närheten
av min mobil sladd lr headset sladd längre.
WHHIIIPS så har du en FIREBALL!
Skrivet med min Android-mobil
Ett mirakel att hundjävelns nacke fortfarande är intakt...
Äsch lite porr skadar aldrig gamle bettan :)
Dock så har han varit i bl.a Japan och har varit inne på japanska cp-sidor för att chatta med sin flickvän det lilla svinet, Facebook räcker tydligen inte längre.
Sockerbit?
25
En katt gör det inte för att vara elak utan leker när dem gör det, men dyrt i längden är de!
googla medel som inte förstör kablar som katter inte gillar (lukt osv)
no problem
garanti gäller endast om det är fabriksfel eller liknande.
Testade ett bra tag, fungerade ej :(
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min iPhone
Fyfan vad du förstår mig <3
Kunde inte lira Dota2 under hela veckan, längtade och längtade, kommer hem, slaggar, vaknar upp "Ååhh nu, äntligen <3" *skrik*, headsetet var dött... Inte kunnat spela någonting sedan dagen innan Valborg.
Hatar också katter. Har själv två stycken som jag "var tvungen att ha" när jag och mitt ex gick isär för "hennes mamma är allergisk". Det är inte mina katter... Någon som vill ha? Helt gratis.
Lol