1
Hjälp!
Postat av Sampert den 3 Maj 2012, 15:52
4 kommentarer · 325 träffar
Var på kryssning i tisdags. Fyllde 18 då och blev fullare än jag någonsin blivit förut. Det här är inget jag kommer ihåg, men jag vaknade upp i fyllecellen på morgonen och när vakterna släppte ut mig så sa dom att jag hade stulit 1000 kronor av en tjej.
Sedan sa dom att det skulle gå till polisen.
Jag fick höra i efterhand att tjejen hade själv kollat mina fickor tagit tillbaka sina pengar, och sen kallat på vakterna. Så vakterna kan inte vittna om att jag hade pengarna på mig.
Det jag undrar över. Tror ni att dom kommer komma någonstans med anmälan?
Men tanke på att det inte finns kameror i hytterna, så dom kan inte se när jag stoppar på mig dom.
Och eftersom pengarna ändå är hos sin rätta ägare nu så är det ju inga problem.
En rättegång skulle ju ändå kosta mer än vad någon kan få ut av den.
Kan jag bli fälld för det? Eftersom att det inte finns några bevis på att jag tog dom, det finns bara tjejens vittnesmål på att dom låg i min ficka.
Och om det nu skulle hända något. Vad kan följderna bli för min del?
Sedan sa dom att det skulle gå till polisen.
Jag fick höra i efterhand att tjejen hade själv kollat mina fickor tagit tillbaka sina pengar, och sen kallat på vakterna. Så vakterna kan inte vittna om att jag hade pengarna på mig.
Det jag undrar över. Tror ni att dom kommer komma någonstans med anmälan?
Men tanke på att det inte finns kameror i hytterna, så dom kan inte se när jag stoppar på mig dom.
Och eftersom pengarna ändå är hos sin rätta ägare nu så är det ju inga problem.
En rättegång skulle ju ändå kosta mer än vad någon kan få ut av den.
Kan jag bli fälld för det? Eftersom att det inte finns några bevis på att jag tog dom, det finns bara tjejens vittnesmål på att dom låg i min ficka.
Och om det nu skulle hända något. Vad kan följderna bli för min del?