Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Vilka märken som är inne nu?
Adrian Hammond och såna stayhardkläder är väl inne nu, är inte så insatt i den "scenen", finns inget fulare än AH-linnen och fula jävla halsband runt. Ni som bär detta är dom nya PJ:arna. Förstår inte varför ni klär er så mainstream, det ser ju bara kefft ut.
Antar att du inte vill ha en lista på märken som är tidlösa men som #5 och #6 säger så HL, Ralph Lauren, Barbour, Aquasquantum m.fl.
Dom som gör överdrivet bäst kläder dock är ju Heritage Research, ska ni lägga pengar på en jacka att ha länge så rekommenderar jag verkligen Heritage Research, komfortabla och snygga. IMO. IN MY OPINION. ENLIGT MIN ÅSIKT.
Några av min klädmärken.. Dock köper jag oftast design kläder (dyrare grejer så att säga)
Hackett
Lacoste
Aqu ascutum
Barbour
Ben Sherman
Daniel Wellington
Lyle & Scott
Pringle
Reebok
Stone Island
Terrace
Topeco
Victorin ox
Lidl kommer mer och mer, senaste plagget var ett par skor. De har billiga grejor i bra kvalité, så som det ska vara! Innoljade körsbär med socker på, ha dem i ugnen i 5 min på 300 grader också. hasselbackspotatis
#13 skön. Du ser säkert fin och classy ut när du går med Lyle & Scott pike, topeco-strumpor och en SI-jacka över det. Du blir så mycket preppy-casual-draksnöre då.
#13 har precis bevisat sig vara helt ointresserad av mode.
Riktigt skoj med folk som är så skygga och blyga för att skaffa en egen klädstil, att de måste köpa kläder där märket på framsidan visar att t.ex. tröjan kostade mycket och därav tror man sig få respekt.
Själv blir jag riktigt nöjd om jag får tag på en t-shirt för 150 kr som jag tycker om, och dessa t-shirts blir också ofta mycket mer uppskattade av andra än sliskiga märkeströjor som tyder på sjukt lågt självförtroende eller bara allmänt äckligt ego.
Och ja, jag har massor av märkeskläder, är inte det att jag är fattig. Men jag köper aldrig märkeskläder där man ser märket tydligt över hela bröstet, är ju bara äckligt.
Ingen aning om vad som är inne eller ute.
Själv använder jag väl egentligen bara 3 märken.
RL, CK och DKNY.
Gillar hur dom ser ut och så är det ganska billigt att köpa i NY.
#17 Håller med lite grann. Typ folk som bär Ralph Lauren, är de hästpolo-fans eller vad? Ralph Lauren är dock ett extremt exempel. Sen kan man förstås tycka att ett märkes logga är snygg. Märken som Billabong och Abercrombie & Fitch tycker jag har rätt schyssta loggor. Smaken är som baken, delad.
#17 hahaha en tröja för 150kr ?! Sist jag köpte ett klädesplagg under 500lappen var när jag reste till Karibien och spillde Bollinger på min vita Skjorta. Då var jag tvungen att köpa en ful fattig mans T-shirt på flyget den hade passat dig . Den kostade 250kr skäms nu när jag skrev det med tre siffror .. skäms på mig fyfy
#32 "ful fattig mans t-shirt" schysst du är som ger pengar till de fattiga, den var förmodligen inte värt ett piss då den säkerligen var ganska så ofräsch :)
Det beror ju helt på vad du tycker om och söker för plagg. Vill du ha en snygg keps nu till sommaren, kolla hos Hackett eller Ralph Lauren. Snygga, somriga t-shirts finner du hos Abercrombie & Fitch. Skjortor finns hos de flesta märken, se till att hålla de cleana och ljusa nu till sommaren. Pull-overs, Gant och Ralph Lauren. Kortärmade pikéer, Hackett samt Lacoste. Rugbytröjor, Morris, Hackett och vissa från Ralph Lauren. Snygga jeans finns hos Tiger of Sweden/Acne. Skor som alltid går hem, Converse, eller så glider du med ett par fina loafers, finns hos ganska många märken, se till att hitta ett par fina bara.
Allt dessa plagg är relativt vanliga bland ungdomar i Sverige, men eftersom du frågar efter märken som är inne så gav jag dig en liten lista du kan kolla igenom.
ps. Folk som påstår att människor som bär märkeskläder med synliga märken endast vill visa hur dyra de är är inget annat än patetiska såssar.
#41 kan kolla på vilken rik snubbe som helst (snackar riktigt rik) och kan lova dig att du inte kmr hitta några stora märken över kläderna så länge det inte är för att de får massa betalt för det.
min poäng är att alla vet redan att dom är rika, så de kan ta på sig snygga och stiliga kläder istället för kläder som får folk att tro att de är rika.
#42 Kan hålla med dig att för stora märken som Big Polo är fult men man tar ju på sig kläder som är snygga och stiliga oavsett om det är ett synligt märke eller inte. Om du tror att folk använder kläder med synliga märken endast för att visa att kläderna var dyra är du troligen bara avundssjuk och fattig.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
#2 Hahahaha
annars har du barbour, acne, filippa k. handlar mest om smak
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min iPhone
Adrian Hammond och såna stayhardkläder är väl inne nu, är inte så insatt i den "scenen", finns inget fulare än AH-linnen och fula jävla halsband runt. Ni som bär detta är dom nya PJ:arna. Förstår inte varför ni klär er så mainstream, det ser ju bara kefft ut.
Antar att du inte vill ha en lista på märken som är tidlösa men som #5 och #6 säger så HL, Ralph Lauren, Barbour, Aquasquantum m.fl.
Dom som gör överdrivet bäst kläder dock är ju Heritage Research, ska ni lägga pengar på en jacka att ha länge så rekommenderar jag verkligen Heritage Research, komfortabla och snygga. IMO. IN MY OPINION. ENLIGT MIN ÅSIKT.
Hackett
Lacoste
Aqu ascutum
Barbour
Ben Sherman
Daniel Wellington
Lyle & Scott
Pringle
Reebok
Stone Island
Terrace
Topeco
Victorin ox
Riktigt skoj med folk som är så skygga och blyga för att skaffa en egen klädstil, att de måste köpa kläder där märket på framsidan visar att t.ex. tröjan kostade mycket och därav tror man sig få respekt.
Själv blir jag riktigt nöjd om jag får tag på en t-shirt för 150 kr som jag tycker om, och dessa t-shirts blir också ofta mycket mer uppskattade av andra än sliskiga märkeströjor som tyder på sjukt lågt självförtroende eller bara allmänt äckligt ego.
Och ja, jag har massor av märkeskläder, är inte det att jag är fattig. Men jag köper aldrig märkeskläder där man ser märket tydligt över hela bröstet, är ju bara äckligt.
Tack för mig :)
Själv använder jag väl egentligen bara 3 märken.
RL, CK och DKNY.
Gillar hur dom ser ut och så är det ganska billigt att köpa i NY.
läs och ta till er.
OnT: Ralph Lauren, Svea, Hackett, Converse
Vad är du?
Gant
Armani
Morris
Burberry
Tiger of Sweden
Funkar ALLTID.
Skrivet med min Android-mobil
morris
barbour
hackett
palladium
g-star
Barbour
Tiger of sweden
Mouli
Det är dom märkena jag har bäst erfarenheter från i varje fall!
Köpte T-shirten på flygplanet av "shopen" där den var ny. Ja tröjan va äcklig skämdes att ha på mig en vit fattig tröja, jag såg ut som en sosse.
Lite tragiskt att alla kläder måste ha märket printat över hela bröstet nu för tiden, t.ex Morris. Smaklöst :D
Allt dessa plagg är relativt vanliga bland ungdomar i Sverige, men eftersom du frågar efter märken som är inne så gav jag dig en liten lista du kan kolla igenom.
ps. Folk som påstår att människor som bär märkeskläder med synliga märken endast vill visa hur dyra de är är inget annat än patetiska såssar.
min poäng är att alla vet redan att dom är rika, så de kan ta på sig snygga och stiliga kläder istället för kläder som får folk att tro att de är rika.
Skrivet med min Android-mobil
Själv bryr jag mig inte om märket på kläder. Dock bryr jag mig om kvalite och hur snygga dom är, samt passformen.
#17 Lät overkill
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min iPhone