Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Paintball

Postat av slaktarrn den 1 Maj 2012, 02:23
13 kommentarer · 935 träffar
tjenare.. Jag har länge varit intresserad av paintball men har aldrig riktigt tagit initiativet och köpt en markör eller kollat runt hur det faktiskt fungerar. Så därför tänkte jag höra lite med fragbite först, kanske är det någon som lirar paintball här och har lite tips?

För det första, undrar jag om det finns någon lag om att man inte skulle få skjuta med en paintballmarkör på sin egen tomt mot en måltavla? Jag bor i ett hus ute på landet och har väl inte jätte stor tomt, men någorlunda i alla fall.. Får jag enligt lagen skjuta på min egen tomt? Finns det några restriktioner?

För det andra, så har jag inga polare som varken lirar eller är sugna på att börja lira.. Därför undrar jag hur fan jag ska göra för att spela på paintball arenor? Behöver man inte ett lag där eller? Det finns inte klubbar, såsom en fotbollsklubb, där man tränar kanske 1-2 gånger i veckan på en paintball arena va?

För det tredje, så undrar jag om ni har något tips på bra nybörjar markörer, utrustning, om man ska köra på CO2 eller compressed air? Känner inte för att lägga ner sjukt mycket pengar på det heller, så bra, billiga, nybörjar alternativ får gärna länkas!

Paintball, luftpistol, airsoft?

20 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..